Lleida

Agustí Jiménez explica als ajuntaments del Segrià els avantatges del Gestor d’Expedients per a la gestió municipal

El vicepresident i diputat de Noves Tecnologies ha donat la benvinguda a la jornada de presentació d’aquesta eina que ha tingut lloc a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació

El vicepresident Agustí Jiménez va donar, ahir dimecres, la benvinguda als assistents a la jornada informativa adreçada als municipis de la comarca del Segrià, sobre la implantació del projecte Gestor d’Expedients als ens locals de la província de Lleida que es va celebrar a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació, amb l’assistència d’una seixantena de tècnics i responsables municipals.

Aquest és un projecte liderat per l’Àrea de Noves Tecnologies de la Diputació de Lleida, amb la col·laboració de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), els consells comarcals i els ajuntaments.

Durant la seva intervenció, Agustí Jiménez va recordar que el propòsit del Gestor d’Expedients “és fer més fàcil la gestió municipal, avançar cap a la digitalització i aconseguir que la Diputació de Lleida sigui un ens que progressa al mateix ritme que ho fa la nostra societat”.

Així, va afegir que “volem que sigui un ens que escolta els ajuntaments i que treballa estretament, i en la mateixa direcció de les persones que coneixeu la realitat dels vostres municipis: alcaldes, regidors i treballadors que amb la vostra feina resoleu els problemes i vehiculeu les gestions que us demana la ciutadania. És així com entenem que ha de ser la nostra feina a la Diputació. És així com tot pren sentit i la gestió és realment útil per a la gent de les comarques de Lleida, Pirineu i Aran”.

Finalment, va recordar que el seu objectiu a la Diputació de Lleida passa per posar en marxa eines de progrés real per a tots els municipis i EMD de la província. En aquest sentit, ha afirmat que “tenim el deure de continuar avançant, des de l’accessibilitat i la transparència, per estalviar encara més temps i recursos als ajuntaments, que necessiten centrar-se en altres funcions estratègiques”.

El gestor es va començar a implantar l’estiu de 2023. A hores d’ara, 228 ens locals ja en disposen; 4 estan en procés de tenir-lo, i només en queden 17 de pendents.

D’altra banda, la Diputació de Lleida segueix amb el procés d’implantació de l’administració electrònica en el període marcat entre 2023 i 2027. Així, fins a finals de 2024 es preveu donar per acabada la implantació base i la certificació de l’eina gestora; entre el 2025 i 2026, fer la integració i consolidació d’un model comú provincial, i finalment, entre 2026 i 2027, l’ampliació del manteniment i l’atenció a noves necessitats.

Daniel Redaccio Hurtado

Missatges recents

Ferran acull una xerrada sobre el Pla d’Autoprotecció de la presa del Riu

Una trentena de persones van assistir ahir a la tarda a la xerrada que es va celebrar a Ferran, a…

4 hores fa

El Nàstic donarà per sorteig entre els socis les entrades per la tornada a Donostia

El Nàstic de Tarragona afronta la setmana decisiva per aconseguir el tan anhelat ascens. L'entitat grana rebrà a la Real…

4 hores fa

Altafulla consolida una tendència a la baixa dels fets delictius

La Junta Local de Seguretat d’Altafulla, celebrada aquest dimecres al municipi, ha servit per constatar la bona evolució de la seguretat…

4 hores fa

VÍDEO | Caos al centre de Barcelona per la presència d’un ‘tiktoker’ en un restaurant

Centenars de joves han tallat el trànsit aquest dimecres a la tarda a la plaça Catalunya per poder veure en…

5 hores fa

Valerie Sabino és la guanyadora del Premi Dow 2025

Valerie Sabino s'ha endut el 47è Premi Dow, sota l'atenta mirada de 200 persones que han omplert l’auditori del Complex…

5 hores fa

Repsol i la Sínia presenten la nova caseta de l’embassament del Gaià

Aquest dimecres ha tingut lloc la presentació de la Caseta de l’Embassament, el nou centre de recepció de visitants de…

5 hores fa