Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Rafel Peris, regidor de Comerç de la Paeria: “L’atractivitat i dinamisme comercial de Lleida passa per la creació i adaptació de nous models de negoci”

Avatar photo

Com valora l’estat de salut econòmic i comercial de la ciutat d’aquests últims anys?

A ningú se li escapa que hem passat uns anys de crisi econòmica molt forta que ha afectat a tots els sectors. El comerç ha estat un dels grans perjudicats, tant a Lleida com a les demés ciutats. En els últims anys hem viscut el tancament d’alguna botiga emblemàtica de Lleida per d’altres temes, molts cops no relacionats amb la seva activitat, sinó més aviat perquè no tenen una successió o perquè han fet un enfocament diferent cap al seu negoci que els ha portat a tancar. Això passa a tot arreu, però sí que és veritat que aquí hem de fer un esforç per millorar la nostra atractivitat comercial, i amb això hi estem treballant. No hem de perdre les oportunitats de generar activitat econòmica a la ciutat com el projecte de Torre Salses.

El petit comerciant s’ha de defensar de les grans superfícies amb molta imaginació, però també apostant per mirar d’aprofitar aquestes oportunitats que sorgeixen. En comparació amb altres localitats, no estem ni millor ni pitjor, però és cert que hem de millorar l’atractivitat comercial.

Aquesta campanya de Nadal es reforçarà la vigilància i l’accessibilitat als nuclis comercial

Certament, la de Nadal és una campanya puntual amb la qual cada any mirem de optimitzar l’accessibilitat i millorar la mobilitat reforçant el transport públic per afavorir l’accés a les zones comercials. Són dates en que es concentra molta activitat comercial en pocs dies i sorgeix certa angoixa i inseguretat per robatoris i furts, tot i que afortunadament a Lleida no hi ha hagut greus perjudicis en aquest sentit.

Encarem l’últim Nadal d’aquesta legislatura. En matèria de promoció del comerç, quin ha estat el cavall de batalla de l’equip de govern de la Paeria?

Sempre he considerat vital millorar l’atractivitat comercial de la ciutat, i això passa per la creació i l’establiment de nous models de negoci que actualment no existeixen a la nostra ciutat. Cal que aquests generin atractivitat no només pels nuclis urbans, sinó arreu del territori. Lleida esdevé la centralitat d’una àrea d’influència directa a 20 minuts de 300.000 habitants i a 45 minuts de mig milió de persones. Els estudis comercials presentats fa dos anys concloïen i quantificaven una fuita comercial d’uns 500 milions d’euros, per això no podem permetre que el consumidor vagi a buscar models comercials a d’altres llocs perquè aquí no en tenim.

A grans trets, què comportarà el projecte comercial de Torre Salses?

El de Torre Salses és un dels dos grans projectes que tenim a la ciutat i que són compatibles amb el seu teixit comercial. Recentment hem signat el conveni per la construcció del vial d’accés que millorarà la mobilitat entre els barris de la Bordeta i Magraners i afavorirà la seva connexió amb el centre de la ciutat. Quan es tramitin totes les llicències comercials corresponents, engegarem una zona de polaritat comercial en forma de mitjanes i grans superfícies comercials.

L’altra aposta que tenim com a equip de govern és la del desenvolupament del pla de l’Estació, la qual ha de possibilitar la construcció d’un centre comercial. Volem que aquella sigui una gran zona comercial, cèntrica i que serveixi per unir definitivament el centre de la ciutat amb els barris de Pardinyes i Balàfia. Creiem que també ajudarà al desenvolupament de tota la Rambla de Ferran i, en definitiva, a la generació d’una nova polaritat comercial. Estic segur que allí hi haurà oportunitats molt bones per tal que els comerços puguin també desenvolupar les seves activitats i atractivitat. Cal veure-ho com una oportunitat per reforçar el teixit comercial i per aprofitar les sinèrgies que puguin generar aquestes implantacions.

 

Des de l’oposició denuncien vincles de la promotora amb paradisos fiscals i irregularitats amb el conveni urbanístic signat amb la Paeria

No vull entrar en aquesta discussió i comparteixo les declaracions de l’alcalde al respecte. La meva preocupació sempre ha estat vetllar pels interessos de la ciutadania i intentar generar activitat econòmica a Lleida en el seu sentit més ampli. Com a representant polític, no concebo actuar de manera contrària a la generació d’activitat econòmica, de llocs de treballs, de riquesa a la meva ciutat. Sovint poden haver-hi decisions que no s’entenen des de fora, però com a equip de govern sempre vetllem per la millora i benefici comú tenint en compte totes les sensibilitats.

El passat 29 de novembre, vostè, el paer en cap Larrosa, i els dos tinents d’alcalde Mínguez i Rodamilans, declaraven als Jutjats com a investigats per suposades irregularitats comptables a l’Empresa Municipal d’Urbanisme arran de la denúncia del cap de l’oposició de la Paeria

Quan un no té projecte de ciutat aprofita qualsevol eina per atacar o menysprear la feina feta, en aquest cas, per l’equip de govern. Vam declarar davant el jutge i a partir d’aquí esperarem la decisió judicial. Tinc la consciència molt tranquil·la i confio plenament amb la Justícia, perquè els comptes de la EMU estan ben fets, auditats, controlats i visats per la Secretaria municipal. Tot i així, el jutge es troba davant uns comptes que tenen una certa complexitat tècnica i entenc que vulgui assegurar-se de prendre una decisió correcta.

Han trobat a faltar la col·laboració dels grups de l’oposició en un projecte comercial que consideren tant important per a la ciutat?

Totalment, i em remeto a les votacions que han tingut lloc a les diferents comissions informatives i plens municipals, on el seu sentit del seu vot sempre ha estat contrari al nostre o, en el millor dels casos, d’abstenció. Els manca esperit de col·laboració, no intenten aportar una oposició constructiva ni tenen voluntat de mirar pel bé de la ciutat.

 

Quina seria la noticia que li agradaria sentir en el futur en clau de comerç?

Vull que Lleida sigui una ciutat de referència en el sector comercial a Catalunya. Hem de ser sincers i admetre que a dia d’avui no ho som, per molt que li pesi a algun comerciant de la ciutat. Això passa per apostar per l’atractivitat de models comercials que encara no tenim.

Fa més de 40 anys que em dedico al sector del comerç i cada dia aprenc una cosa nova, és una activitat molt viva i molt canviant. Com a comerciant has de saber preveure quines són i seran les necessitats del consumidor. Per exemple, cal tenir en compte què es vendrà, què em demanaran, com he de presentar el meu producte, què vol trobar-se el consumidor quan entra a la botiga o, en definitiva, com l’he d’enamorar. El comerciant que té clara aquesta visió de futur té més possibilitats de triomfar i tirar endavant un negoci que no el que continua aplicant models de fa deu anys. El que model que ara es vàlid segurament no ho serà d’aquí cinc anys, haurà de canviar. Per això és important informar-se i saber de quina manera evoluciona el món del comerç. És molt important intentar anticipar-se a les necessitats futures del consumidor, tot i que és més fàcil dir-ho que aplicar-ho.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Càtedra d’Habitatge de la URV forma 500 professionals en cinc anys de vida

Notícia següent

Els primers Pressupostos Participatius de Cambrils ja tenen propostes guanyadores

Notícies relacionades