El vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú i, la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, acompanyats de la inspectora dels ST a Lleida del Departament d’Educació, Alba Orobitg, han estat els encarregats de presentar el programa Lleida Talent Emprenedor del curs 2023-2024. Es tracta d’un catàleg que es posa a disposició dels centres educatius de tota la demarcació de Lleida amb l’objectiu de promoure l’esperit emprenedor a l’escola mitjançant accions i activitats adreçades a l’alumnat i al personal docent.
El catàleg EmForma és un dels serveis inclosos en el nou catàleg de Serveis del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida que s’ofereix a la comunitat educativa a través de la Xarxa de Punts d’Atenció GLOBALleida.
El catàleg EmForma proposa un ventall d’accions formatives amb què es vol: fomentar la cultura emprenedora en l’àmbit del sistema educatiu; potenciar actituds positives vers l’emprenedoria; despertar entre els joves el seu interès pel món de l’empresa; promoure noves iniciatives empresarials, i incrementar la valoració social del fet emprenedor.
Per a aquest curs 2023-2024, el catàleg d’accions formatives ofereix 57 tallers adreçats a l’alumnat i 10 per al professorat. El termini en què els centres poden sol·licitar activitats formatives es va obrir a finals de setembre i acaba el dia 31 d’octubre de 2023.
Pel que fa a les dades del curs 2022-2023, a la demarcació de Lleida es van organitzar un total de 110 activitats a 28 centres educatius en les quals van participar 3.895 alumnes i 15 docents.
Les dades acumulades entre el període 2014-2023 sumen una participació total en el programa de 22.413 persones, entre alumnes i professors, així com 731 activitats sol·licitades pels centres.
El Patronat de Promoció Econòmica, a través de GLOBALleida, l’Àrea d’Emprenedoria i Empresa, treballa per contribuir al desenvolupament econòmic, emprenedor i empresarial de tot el territori, amb reptes tan importants com la retenció del talent, la digitalització o el repoblament. Fomentar l’esperit emprenedor a les escoles pot ser una oportunitat per evitar la fuga del talent jove un cop acabats els seus estudis cap a les grans urbs i, com a conseqüència, el despoblament del territori.
Informació del Programa Lleida Talent Emprenedor
Aquest programa es va iniciar al curs acadèmic 2014-2015 fruit de la col·laboració entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i el Consorci GLOBALLEIDA. Actualment aquest programa és fruit de la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida amb el Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
El programa Lleida Talent Emprenedor neix amb la finalitat de fomentar la cultura emprenedora en l’àmbit del sistema educatiu, despertar entre l’alumnat l’interès pel món de l’empresa i promoure iniciatives empresarials, mitjançant accions i activitats adreçades a l’alumnat i al personal docent. S’estructura en una sèrie d’activitats adreçades a alumnat d’infantil, primària, secundària obligatòria i post-obligatòria (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior) dels centres educatius de la província de Lleida i el seu personal docent, que s’organitzen en quatre blocs principals:
Les biblioteques de la Universitat de Lleida (UdL) han iniciat aquest dissabte, 17 de maig, un període d'obertura extraordinària per cobrir…
Un nou vídeo que circula per les xarxes mostra que la conductora de l'atropellament que dijous va deixar 17 ferits…
Des d’aquest dilluns 19 de maig i fins al dijous 23, les persones joves d’arreu de Catalunya poden presentar la…
Un motorista ha resultat ferit crític aquest matí en un accident a la carretera C-26, al seu pas per Les…
Els Mossos d’Esquadra van detenir el 7 de maig a Barcelona un home per estafar una cinquantena de persones vulnerables…
Es registren retards que poden superar els 20 minuts a les línies R2 Sud, R14, R15, R16 i R17 per…
Esta web utiliza cookies.