Un detingut a les Borges Blanques per intentar adquirir benzodiazepines amb receptes falsificades

L'arrestat havia provat de comprar els medicaments, sense èxit, en diverses farmàcies de la Conca de Barberà

18 de juliol de 2025 a les 14:35h
Actualitzat: 18 de juliol de 2025 a les 14:35h
Imatge d'arxiu dels Mossos d'Esquadra
Imatge d'arxiu dels Mossos d'Esquadra

Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest dimecres a les Borges Blanques un home de 46 anys que havia intentat adquirir medicaments amb receptes falsificades. Se l'investiga com a presumpte autor dels delictes de falsificació documental, usurpació d’estat civil i furt. A més, li constava una ordre de detenció judicial. Els Mossos de la comissaria deMontblanc van tenir coneixement, el mateix dia, d’un individu que havia anat a diverses farmàcies de la Conca de Barberà per adquirir medicaments de tipus benzodiazepina. L'home presentava receptes d’un centre privat de Saragossa que no semblaven legals i els professionals de les farmàcies no li havien lliurat els medicaments.

Els agents van facilitar la descripció de l’home a la resta de comissaries més properes, inclosa la de les Borges Blanques. Va ser dimecres, pels volts de les dues de la tarda, quan una patrulla d'aquesta comissaria va acudir a una farmàcia situada al carrer Raval del Carme per avisar als responsables per si l’home ho intentava al seu establiment.

Quan els agents van accedir-hi van veure que just estaven atenent l’home que estaven buscant. El van escorcollar i li van trobar a sobre dues receptes mèdiques amb indicis clars de falsificació. A més, durant la detenció l’home es va acreditar amb una documentació que, un cop a comissaria, es va demostrar que pertanyia a un altre persona. El document utilitzat constava sostret en un furt lleu comès el mes d’abril al districte de l'Eixample de Barcelona.

Un cop els mossos van identificar el detingut per empremtes, un home de 46 anys, van comprovar que, tenia en vigor una ordre detenció emesa pel jutjat penal 6 de Barcelona i acumula una dotzena d'antecedents. Va quedar detingut, en primer lloc, per la falsificació de les receptes, en segon lloc per la usurpació d’estat civil ja que es feia passar per una altra persona i, finalment, pel furt lleu de la cartera.

L'arrestat ha passat aquest divendres a disposició del jutjats de guàrdia de Lleida.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit