Imatge de les regidores visitant les afectacions de l'esclafit. Foto: Aj. VNG
El govern de Vilanova i la Geltrú, ha realitzat des del passat dotze d’agost tot un seguit de visites a empreses, parcs i instal·lacions de serveis que es varen veure afectades pel pas de l’esclafit, la matinada d’aquell dilluns. El fort aiguat, acompanyat per la calamarssa, l’aparell elèctric i les ràfegues de vents huracanats han estat els principals causants dels desperfectes ocasionats a la ciutat, on cal destacar la caiguda de més de vint-i-cinc palmeres de la façana marítima.
Les trobades s’han fet als mateixos establiments, molts d’ells de restauració, a les instal·lacions municipals com les pistes d’atletisme o en altres punts de la ciutat, com el parc de Ribes Roges, on hi ha ubicat el circuit de trens del Parc de Ribes Roges, gestionat per l’AFEVI. També s’han reunit amb els responsables del Celler de Viticultors del Garraf i amb propietaris de dues de les sínies més grans del municipi.
Pel que fa al circuit de trens, l’AFEVI ha traslladat als responsables municipals la seva preocupació per tornar a obrir el circuit com més aviat millor. Abans queda però una important i delicada feina a fer, ja que cal retirar les branques i arrels de manera molt curosa, per tal que no provoquin danys a elements com les vies o els ponts, entre d’altres.
La segona de les visites s’ha realitzat al Celler de Viticultors del Garraf, on els seus responsables han explicat que el cultiu més afectat ha estat el raïm de la varietat xarel·lo. Les afectacions han estat diverses, depenent de les parcel·les, però que es podria parlar entre el 30 i el 50% de la producció.
La darrera de les trobades s’ha fet amb els propietaris de dues de les principals sínies del municipi. En aquest cas s’ha de lamentar unes pèrdues de gairebé el 100% de la collita de productes de l’horta, com ara tomàquets, pebrots o enciams, entre d’altres. Davant la impossibilitat de cobrar les assegurances, ja que no existeix aquest tipus de pòlissa per l’horta, l’ajuntament s’ha compromès a estudiar amb els serveis jurídics si existeix algun tipus d’ajut al qual es puguin acollir.
En aquest sentit Blanca Albà ha assegurat que seguirem mantenint reunions amb tothom qui estigui afectat i els donarem suport en tot allò que estigui a les nostres mans. L’alcaldessa accidental ha afegit que el govern creu en el sector primari, tal com ho demostra el fet que, per primera vegada, hem creat una regidoria específica.
D’altra banda també s’ha fet públic l’informe meteorològic sobre les afectacions a la ciutat, arran de l’episodi del dia 12 d’agost. El document està disponible al web municipal. En cas que es necessiti en paper està a disposició de tothom a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Aquest document pot resultar útil a l’hora de tramitar les pòlisses de les assegurances. En aquest sentit, l’Ajuntament recorda que les persones afectades poden adreçar-se al servei municipal de l’OMIC si necessiten informació o assessorament.
Els dies 29 i 30 d’abril de 2025, Granollers acollirà més de 100 delegats i delegades de tot Europa per buscar formes d’impulsar la…
Sant Jordi arribarà, de moment, a una seixantena de ciutats de 28 països amb 80 esdeveniments, segons recull el web…
La diada de Sant Jordi no només es viu als carrers, també arriba als museus de la Xarxa de Museus Locals de…
El Parc Central de Tarragona i la cadena de supermercats Bon Preu, a través del seu hipermercat Esclat, han iniciat…
La Diputació de Tarragona ha obert els terminis per tal que els ens locals de la demarcació puguin optar al…
La ciutat de Tarragona estrenarà aquesta Setmana Santa la primera edició de la Fira de Pasqua, formada per artesans de…
Esta web utiliza cookies.