Categories: Sant Pere de Ribes

Junts Per Catalunya Sant Pere de Ribes proposa millores urgents quant a la mobilitat urbana al municipi

El servei de transport públic de Sant Pere de Ribes només arriba al 72,9% de cobertura del territori. Més del 27% de la població no té accés al servei públic de transport. Les 16 urbanitzacions del municipi (Vallpineda, El Mas d’en Serra, Els Colls, Rocamar, Can Lloses-Can Marcer, Mas Alba, Can Pere de la Plana, Els Cards, Can Macià, Puigmoltó, Els Vinyals, Els Torres, El Mas Perers, Vilanoveta, Els Garrofers i la Torre del Veguer) no tenen cap facilitat per a la mobilitat urbana. Les dificultats dels veïns d’aquestes urbanitzacions no estan resoltes, malgrat les contínues queixes a l’Ajuntament. Quant als principals nuclis del municipi, Ribes ocupa una posició central quant a la mobilitat municipal, però a Roquetes manquen serveis i connexions ràpides en hores punta.

La manca d’una cobertura òptima de transport públic genera un ús elevat del transport privat amb els conseqüents riscs per a la salut de la població. En aquest sentit, quant a la seguretat viària, en els darrers 3 anys (2015-17) el nombre d’accidents amb víctimes s’ha incrementat més d’un 50% (des de 104 fins a 154) des del període 2012-14. A més, el municipi no disposa d’un mapa de capacitat acústica aprovat ni un mapa de soroll del municipi que permeti regular la mobilitat per tal de minimitzat l’impacte nociu sobre els veïns. Sant Pere de Ribes no disposa de cap estació per a mesurar la qualitat de l’aire, malgrat estar inclosa en la Zona ZQ3 Penedès-Garraf; fet que permetria una anàlisi acurada de la situació referida a les emissions contaminants dels vehicles a motor.

Per tot això, Josep Ma Valle, candidat a l’alcaldia per Junts per Catalunya-Sant Pere de Ribes, reclama “la creació de dues línies de bus urbà que donin resposta a les necessitats de mobilitat dels veïns de les 16 urbanitzacions del municipi, que representen el 20% de la població.” Amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire i la reducció de sorolls, destaca la necessitat que “aquestes noves línies urbanes això com tots els vehicles municipals siguin ja híbrids o totalment elèctrics”. Amb tot, “es pretén reduir la sinistralitat viària i els nivells de contaminants de l’aire i els sorolls que acaben impactant directament en la qualitat de vida dels veïns”.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Junts reivindica el Hard Rock en un acte a Vila-seca

El Hard Rock, un dels responsables d'aquest avançament electoral, està en debat en el si…

3 hores fa

Mataró celebra els festivals LAVS i Panòptic

LAVS/ / Laboratori d'Art Visual i Sonor és una proposta multidisciplinària que té com a…

3 hores fa

Badalona elabora un Pla de risc de l’arbrat per evitar accidents i preservar el patrimoni vegetal

L’Ajuntament de Badalona està desenvolupant per primera vegada un Pla de risc de l’arbrat que…

3 hores fa

Ordino i Canillo celebren una jornada interescolar

Les escoles franceses d’Ordino i Canillo han celebrat aquest dimarts la primera jornada interescolar a…

3 hores fa

Junts repta el PSOE a acceptar un referèndum “si vol salvar la democràcia”

 Junts+ repta Pedro Sánchez a acceptar un referèndum d'independència si realment "vol salvar la democràcia".…

3 hores fa

El Consell de la Infància proposa implantar la recollida porta a porta a Tortosa

El Consell Municipal de la Infància de Tortosa ha traslladat a l'alcalde, Jordi Jordan, diferents…

3 hores fa

Esta web utiliza cookies.