La Ciutat del Garraf

La Ruta del Xató tanca temporada a Sitges amb sabor a festa de cultura

Durant la cloenda, s’ha fet balanç d’una temporada “molt positiva i participativa”

L’Escorxador de Sitges ha acollit aquest dilluns l’acte de cloenda de la Ruta del Xató 2024-2025, la iniciativa gastronòmica i turística que cada any impulsen els municipis de les comarques del Garraf, l’Alt i el Baix Penedès per posar en valor el xató com a plat identitari.

L’acte ha comptat amb la presència de diverses autoritats i representants de la Ruta del Xató, entre elles l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Sitges, Xavi Ripoll, la presidenta de la Ruta del Xató, Núria Carbó, i l’ambaixadora de l’edició 2024-2025, la reconeguda gastrònoma Roser Torras.

Durant la cloenda, s’ha fet balanç d’una temporada “molt positiva i participativa”, segons han destacat els portaveus institucionals. El regidor Xavi Ripoll ha posat en valor el projecte com a “eina de promoció turística compartida i de cohesió territorial”, i ha recordat que enguany la Ruta s’ha alineat amb la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Un dels moments més emotius ha estat l’entrega del morter cerimonial a l’ambaixadora Roser Torras per part de Núria Carbó, com a símbol d’agraïment i reconeixement per la seva tasca durant l’any. Durant l’entrevista que ha fet Núria Carbó, Roser Torras ha destacat que “la diversitat de versions del xató ens uneix com a territori”, i ha posat en relleu “la passió i el futur que es respira entre els més joves i nens”.

L’alcaldessa Aurora Carbonell ha tancat l’acte institucional destacant l’orgull de Sitges per formar part de la Ruta i la importància de promoure el producte local com a vehicle de cultura i identitat. Després d’aquest acte, els assistents han gaudit d’una visita guiada a l’Espai de Festes, una degustació de productes del territori i un refrigeri amenitzat amb música en viu.

Amb aquesta cloenda, la Ruta del Xató es prepara per a una nova edició que continuarà fomentant la cultura culinària i la col·laboració entre municipis. La campanya encara promourà el xató com a símbol gastronòmic amb identitat pròpia i potencial internacional.

Mendo

Missatges recents

Crida a l’opinió dels joves de Cunit per elaborar el nou Pla Local de Joventut

Cunit vol conèixer l’opinió dels adolescents i joves del municipi per tal d’elaborar el nou Pla Local de Joventut i…

12 minuts fa

El Grup Tecnocasa reuneix més de 4.000 treballadors en la seva XXVII Convenció Nacional

El Grup Tecnocasa, el grup immobiliari i financer líder a Espanya, amb més de 920 punts de venda franquiciats, celebrarà aquest dissabte,…

20 minuts fa

Arriba a Terrassa un macrogimnàs de 3.800 m², el primer a tota Espanya

El ‘boom’ dels gimnasos sembla no tenir final i una nova cadena internacional ha decidit ampliar el seu negoci i…

22 minuts fa

Un curtmetratge rodat a Segur de Calafell s’estrena mundialment al Festival de Cannes

Imatges de Segur de Calafell es veuran aquest dijous, 22 de maig, al 78è Festival Internacional de Cinema de Cannes.…

49 minuts fa

Mossega un jove, li arrenca part de l’orella i fuig amb el cotxe robat a la seva mare

Un veí de 32 anys de Palència, ha estat detingut aquest cap de setmana després de protagonitzar una sèrie d’actes…

1 hora fa

El Festival GLAÇ torna amb una segona edició aquest juny al Catllar

El Festival GLAÇ, el festival de cançó d’autor del Baix Gaià, celebra la seva segona edició els dies 27, 28…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.