Així ho ha defensat el regidor de Mobilitat, Joan Giribet, que ha recordat que es tracta d’una zona “molt densa, amb vida tot l’any”, a diferència del barri marítim de Ribes Roges, on l’estiu passat es va estrenar l’aparcament de pagament amb el sistema d’àrea verda, gratuït per a residents. En el cas del Barri de Mar, però, no s’instal•laran parquímetres i només es permetrà aparcar als veïns de la zona, que disposaran d’un adhesiu específic per identificar el seu vehicle.
Aquest blindatge, però, tindrà diversos punts d’excepció en forma d’àrea blava per permetre l’aparcament als clients dels comerços o restaurants. Aquestes places es crearan a tot el perímetre del Barri de Mar (rambla Lluís Companys, carrer Àncora, passeig del Carme i pujada de Sant Cristòfol) i també als carrers del Gas i Conxita Soler, si bé l’Ajuntament vol acabar de concretar-ho amb els veïns de la zona. Seran 311 places d’àrea blava que es posaran en funcionament de forma simultània a 92 noves places de l’aparcament del final de la rambla Lluís Companys, que s’arranjarà aquest estiu.
El govern insisteix en la necessitat d’instaurar aquesta mesura per garantir una mobilitat més sostenible i evitar que els cotxes donin tombs pel barri en busca d’un lloc per deixar el cotxe sense pagar. En aquest sentit, Joan Giribet ha destacat la importància de l’aparcament gratuït a la Ronda Europa, a la zona fronterera amb el nucli de les Roquetes. Allà s’habilitaran 110 places en una gran esplanada que té capacitat per a un màxim de 700 vehicles, i s’activaran dos nous busos llançadora que funcionaran des de les 10h fins les 20h. Previsiblement la freqüència de pas serà d’uns 15 minuts cap a la platja del Far i d’uns 25 minuts cap a Ribes Roges.
En tot els casos, tant els busos llançadora com l’aparcament a l’àrea verda i blava funcionarà només durant l’estiu. Aquest any es posarà en marxa de l’1 de juliol al 15 de setembre, si bé els propers anys es preveu activar els dos serveis a partir del 15 de juny.