VNG assajarà com revolucionar l’experiència turística

Avatar photo

La universitat americana de Beirut lidera el projecte Med GAIMS al qual s'han integrat sis socis més entre els quals hi ha Neàpolis

Neàpolis, l’Agència pública d’innovació, participa com a soci en el projecte Med GAIMS integrat dins el programa de cooperació transfronterer entre països de la regió euro mediterrània ENI CBCMED. La iniciativa compta amb un finançament de 2.400.000€ dels quals Neàpolis en gestionarà un total de 240.000€.

El projecte es lidera des de la capital del Líban, Beirut, a través de l’AUB, American University of Beirut . Aquesta universitat està considerada com una de les millors universitats del món àrab. A més de Neàpolis s’han involucrat també com a socis del projecte les fundacions i2Cat; la Fondazione Alghero de Sardenya (Itàlia); la DGA. Direcció General d’Antiguitats del Líban; la DoA, el Departament d’Antiguitats del Ministeri de Turisme i Antiguitats de Jordània i la JUST, Jordan University of Science and Technology, Jordan, Irbid.

El projecte en el que participarà Neàpolis té com a objectiu aconseguir instruments per al desenvolupament del sector turístic atenent a dos paràmetres. El primer la necessitat del territori d’atreure turisme fora de la temporada turística, és a dir, la desestacionalització de la demanda i el segon la dispersió de les activitats en el territori, és a dir, reunir i fer atractiu per a l’oferta un conjunt divers de punts d’interès i d’opcions d’activitat.

La tecnologia nodrirà de les eines necessàries per aconseguir els dos objectius i aquestes seran les derivades dels processos de ludificació o “gamificació” de les activitats. La ludificació consisteix en emprar i aplicar les tecnologies i estratègies pròpies dels jocs i videojocs incorporant aquestes tant des d’una perspectiva digital com també analògica. Es tracta d’utilitzar els instruments propis del joc per aplicar-los de forma que ajudin en la promoció d’elements patrimonials i culturals en ciutats secundàries. D’aquesta manera aquestes destinacions poden aconseguir determinats avantatges competitius sobre destinacions turístiques més potents o amb major capacitat d’atracció.

Les característiques pròpies dels jocs seran els elements sobre els quals es conformin els instruments que després s’aplicaran als objectius específics de l’activitat turística. Es tracta de convertir en aliats la curiositat, l’exploració, o d’incorporar elements propis de determinades dinàmiques de jocs com la troballa i descoberta de tresors, recompenses afegint-los com a potencials atractius e forma d’oferta de serveis, productes, etc.

L’ús d’aquestes estratègies es vincula amb una tendència ja consolidada en el sector que aposta per oferir ofertes turístiques basades en la vivència d’experiències. Aquesta demanda de vivències lligada amb l’autenticitat i l’obtenció d’interaccions autèntiques amb els entorns i realitats culturals visitades encaixa molt bé amb les ofertes fora de temporada que possibiliten reduir destinacions massificades.

L’objectiu que planteja el projecte Med GAIMS és desenvolupar uns 40 jocs per a dotze punts o llocs turístics situats en vuit destinacions turístiques. Per fer-ho és previst involucrar la comunitat gamer a partir de convocatòries de Hackatons entre els desenvolupadors de jocs i videojocs. Es tracta de desplegar modalitats de propostes que poden anar des d’una cacera del tresor fins a desplegament d’aplicacions o la incorporació tecnologies com la realitat virtual. Una de les opcions que es plantegen es que l’oferta de jocs actuï també com una guia que vagi conduint els visitants cap a nous llocs i noves destinacions.

D’altra banda les propostes de joc que sorgeixin hauran de preveure la diversitat cultural com un element fonamental. Cada context incorpora especificitats i el sentit del que és o no és divertit també varia. Modelitzar propostes per què puguin ser aplicades en aquests diferents contextos també formarà part de la dinàmica de recerca i experimentació per part dels socis del projecte.

Olga Arnau, regidora d’Innovació de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha fet palés que “aquest projecte respon certament als objectius que vàrem plantejar en el pla de projecció internacional de la ciutat i que contempla com a eixos estratègics de futur el mar i el turisme, la cultura i la creativitat i la tecnologia. Tots ells s’incorporen en la proposta que desenvoluparem en els propers mesos”

El programa ENI CBC MED finança, amb més de mil milions d’euros procedents de Fons Europeus, projectes alineats amb el desenvolupament de negocis i petites i mitjanes empreses (PIMES), iniciatives per diversificar el turisme en nou segments i nínxols, suport a la innovació i la transferència tecnològica, el treball per la inclusió social i la lluita contra la pobresa; la preservació del medi ambient i la mitigació del canvi climàtic amb especial èmfasi en la gestió de les aigües, residus i energia.

És un programa específicament dissenyat per promoure la interacció entre països de les ribes nord i sud de la mediterrània i per tant obert a la participació d’Algèria, Xipre, Egipte, Espanya, França. Grècia, Israel, Itàlia, Jordània, Líban, Malta, Palestina, Portugal i Tunísia

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Comencen els primers treballs per a la construcció de l’escola Agnès de Sitges

Notícia següent

Una cinquantena d’artistes participen a la mostra de grafit i art urbà a VNG

Notícies relacionades