Una quarantena de persones migrades reben el certificat d’acollida de l’Ajuntament de Sitges

Les 37 persones nouvingudes que rebran el certificat són participants de les diverses formacions que duu a terme la regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat

0
58
Imatge de l'Ajuntament de Sitges. Cedida

El proper dimecres 30 d’octubre, l’Ajuntament entregarà als participants dels cursos per a persones nouvingudes els certificats acreditatius. Amb aquest acte, la regidoria posa el punt i final a diversos circuits de formació per a persones migrades duts a terme des del mes d’abril i que tenen com a objectiu facilitar la integració i l’autonomia dels nous sitgetans.

Centenars depersones arriben cada any a Sitges provinents de països d’arreu del món.Actualment, 6.142 persones de 122 països diferents conviuen a Sitges, una xifra que suposa el 25 per cent de la població de la vila. A la seva arribada, aquestes persones han d’adaptar-se aun nou idioma, un nou poble, nous veïns iuna nova cultura. Tots ells s’enfronten al repte de començar una vida en un entorn desconegut i lluny de les seves xarxes de relacions però, a més, han de fer front al desconeixement del funcionament intern de la societat a la que arriben: al conjunt de normes, lleis, gestions burocràtiques que els impedeixen integrar-se plenament al nou entorn.

Per tal d’ajudar totes aquestes persones en el seu procés d’integració, la regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat organitza des de fa anys el programa Implica’t a Sitges. Sota aquest paraigua, Sitges ofereix diverses formacions de fins a 210 hores i de caràcter pràctic, principalment, sobre diversos aspectes cabdals de la societat catalana i sitgetana per facilitar la integració i l’autonomia de les persones nouvingudes.

“El desconeixement de l’idioma, del funcionament del sistema laboral i de les tradicions i la cultura sitgetana sovint es converteixen en muralles invisibles que impedeixen a aquestes persones participar de la nostra societat” ha explicat la regidora de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, Júlia Vigó.

En aquest sentit, el Servei de Primera Acollida és un conjunt d’accions i recursos que s’ofereix des de l’Ajuntament i que respon a necessitats de formació i informació. És un procés que inclou formació en diferents àmbits i es distribueix en tres mòduls.
El mòdul A, impartit pel Consorci de Normalització Lingüística, està enfocat als idiomes (català i castellà) i és el que compta amb més hores de formació (90 hores cadascun). L’Ajuntament també ofereix un mòdul de coneixements del món laboral, de 15 hores; i, finalment, el mòdul C:Coneixements de la societat catalana i el seu marc jurídic, en què s’informa sobre Sitges, amb dades pràctiques de serveis com ara el Centre d’Iniciatives Econòmiques Nivell 10, l’ambulatori o les biblioteques, i altres més genèriquessobre les normes de convivència o les festes i les tradicions.
La regidora Júlia Vigó ha explicat que “participar en aquests cursos ajuda a les persones nouvingudes a aconseguir certificats d’acollida” i ha destacat que “els coneixements que s’imparteixenserveixen per conèixer la cultura que els acull i, també, per un element important de socialització, per conèixer altres persones”.

FER UN COMENTARI