Dimarts, 16 d'abril de 2024
És notícia

Una quarantena de persones migrades reben el certificat d’acollida de l’Ajuntament de Sitges

Avatar photo

Les 37 persones nouvingudes que rebran el certificat són participants de les diverses formacions que duu a terme la regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat

Imatge de l’Ajuntament de Sitges. Cedida

El proper dimecres 30 d’octubre, l’Ajuntament entregarà als participants dels cursos per a persones nouvingudes els certificats acreditatius. Amb aquest acte, la regidoria posa el punt i final a diversos circuits de formació per a persones migrades duts a terme des del mes d’abril i que tenen com a objectiu facilitar la integració i l’autonomia dels nous sitgetans.

Centenars depersones arriben cada any a Sitges provinents de països d’arreu del món.Actualment, 6.142 persones de 122 països diferents conviuen a Sitges, una xifra que suposa el 25 per cent de la població de la vila. A la seva arribada, aquestes persones han d’adaptar-se aun nou idioma, un nou poble, nous veïns iuna nova cultura. Tots ells s’enfronten al repte de començar una vida en un entorn desconegut i lluny de les seves xarxes de relacions però, a més, han de fer front al desconeixement del funcionament intern de la societat a la que arriben: al conjunt de normes, lleis, gestions burocràtiques que els impedeixen integrar-se plenament al nou entorn.

Per tal d’ajudar totes aquestes persones en el seu procés d’integració, la regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat organitza des de fa anys el programa Implica’t a Sitges. Sota aquest paraigua, Sitges ofereix diverses formacions de fins a 210 hores i de caràcter pràctic, principalment, sobre diversos aspectes cabdals de la societat catalana i sitgetana per facilitar la integració i l’autonomia de les persones nouvingudes.

“El desconeixement de l’idioma, del funcionament del sistema laboral i de les tradicions i la cultura sitgetana sovint es converteixen en muralles invisibles que impedeixen a aquestes persones participar de la nostra societat” ha explicat la regidora de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, Júlia Vigó.

En aquest sentit, el Servei de Primera Acollida és un conjunt d’accions i recursos que s’ofereix des de l’Ajuntament i que respon a necessitats de formació i informació. És un procés que inclou formació en diferents àmbits i es distribueix en tres mòduls.
El mòdul A, impartit pel Consorci de Normalització Lingüística, està enfocat als idiomes (català i castellà) i és el que compta amb més hores de formació (90 hores cadascun). L’Ajuntament també ofereix un mòdul de coneixements del món laboral, de 15 hores; i, finalment, el mòdul C:Coneixements de la societat catalana i el seu marc jurídic, en què s’informa sobre Sitges, amb dades pràctiques de serveis com ara el Centre d’Iniciatives Econòmiques Nivell 10, l’ambulatori o les biblioteques, i altres més genèriquessobre les normes de convivència o les festes i les tradicions.
La regidora Júlia Vigó ha explicat que “participar en aquests cursos ajuda a les persones nouvingudes a aconseguir certificats d’acollida” i ha destacat que “els coneixements que s’imparteixenserveixen per conèixer la cultura que els acull i, també, per un element important de socialització, per conèixer altres persones”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Govern de VNG presenta el PAM 2019-2023

Notícia següent

Constantí acull una xerrada de sensibilització envers el col·lectiu LGTBI

Notícies relacionades