Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Sitges participa en una nova edició de Fitur amb una oferta que aposta pel turisme sostenible i cultural

Avatar photo

La regidoria de Turisme presenta a Fitur, la fira de turisme més important de l’estat, el nou catàleg com a destinació turística. També hi és present com a Destinació Biosphere

Imatge de Fitur. Foto: Aj. Sitges

Sitges està present a la fira de turisme Fitur, la fira de turisme més important de l’estat,  per presentar l’oferta de la destinació i donar el tret de sortida de les accions promocionals del 2020. Aquest esdeveniment aplega els representants del sector turístic del 22 al 26 de gener a Madrid.

La regidoria de Turisme ha presentatl’oferta de la destinació que aposta, entre altres,pel turisme sostenible amb l’entorn i cultural. En aquesta 40a edició la vila té una representació dins l’estand de Biosphere i també dins l’estand de Turisme de Catalunya, sota la marca Costa de Barcelona.

El turisme sostenible està recollit en el Pla d’Actuació Municipal i enguany hi ha una aposta per a esdevenir destinació Gold, això implica que les empreses de la destinació

haurien d’adherir-se al compromís de Sitges, refermant així l’aposta pel turisme sostenible i responsable. L’aposta de Sitges  segueix l’estratègia catalana, tant de l’Agencia Catalana de Turisme com de la Diputació de Barcelona.

Aquest matí, Sitges ha assistit per primera vegada al workshop Fitur B2B durant el qual s’han mantingut més d’una desena de reunions amb operadors internacionals, europeus i dels estats units que són mercats prioritaris en el pla d’accions 2020. Segons l’estudi realitzat durant l’estiu de 2019 amb l’operadora de telefonia Orange sobre el perfil del turista i visitant de Sitges, aquests mercats són els més receptius a l’oferta de Sitges i els que major despesa generen al municipi. Les reunions que s’han mantingut durant la jornada d’avui permeten explorar a la regidoria noves oportunitats i establir contacte amb nous proveïdors.

Com a novetat Sitges ha presentata Fitur el nou material promocional, una eina inspiracional que permet transmetre què és Sitges de manera molt visual i per la qual s’ha realitzat tot un replantejament del storytelling de la destinació i de la línia gràfica, juntament amb noves fotografies de la destinació que s’han fet al llarg del 2019.

Fitur

La regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges participa en una nova edició de Fitur, per guanyar visibilitat en el mercat nacional; un mercat que continua sent molt important per a la destinació.

Segons l’estudi realitzat durant l’estiu de 2019 amb l’operadora de telefonia Orange sobre el perfil del turista i visitant de Sitges, el mercat nacional representa el 23% delsturistes de Sitges. I d’aquests, les principals comunitats generadores de turisme són Madrid, Navarra, Saragossa i País Basc. Un any més, durant el saló s’apleguen representants institucionals, empreses operadores, hotels, agències de viatges, consultories i experts en la gestió i desenvolupament turístic internacional.

Més de 142.000 professionals del turisme mundial, més de 10.000 empreses participants i 8.000 periodistes acreditats, es reuneixen a Fitur per definir les estratègies i reforçar l’activitat turística per atendre les demandes del mercat i identificar les tendències del turisme del futur.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tortosa homenatjarà els deportats als camps d’extermini nazi

Notícia següent

Reus insta el Parlament a investigar l’explosió d’Iqoxe en comissió d’estudi

Notícies relacionades