Sitges, entre les destinacions amb més creixement d’ocupació laboral

Avatar photo

Sitges i Calella es troben entre les destinacions vacacionals amb més augment d'empleats en el sector turístic durant el 2017 a Espanya, segons el baròmetre Empleo en Turismo fet per l’associació empresarial Exceltur

L’estudi de rentabilitat i ocupació de les destinacions turístiques espanyoles elaborat per l’associació Exceltur conclou que Sitges és el segon municipi on més ha crescut l’ocupació laboral en el sector durant el 2017, amb un 5’2% i 2.252 treballadors de l’àmbit turístic, després d’Adeje (5’3%) i seguit de Calella (5’2%). Pel que fa als ingressos per habitació, segons el baròmetre, Sitges ingressa una mitjana de 85 €, 10 euros més que la mitjana de les destinacions vacacionals.

En termes generals, l’estudi determina que a 43 de les 50 destinacions vacacionals analitzades pel baròmetre, la mitjana d’ingressos turístics ha crescut un 7’5% i l’ocupació laboral en el sector ha augmentat un 5’9%, el que significa la creació de 13.437 nous llocs de feina. Per àmbits, els llocs de feina que més han incrementat són els de l’allotjament amb un 7’1 %, en el transport un 7%, a la restauració un 5’9%, en l’oci un 5’6%, en el comerç un 2’7% i en les agències de viatges un 5’2%.

El baròmetre confirma que en les 102 destinacions turístiques (tant ciutats com destinacions vacacionals) el tancament de l’any 2017 ha tingut increments importants en rentabilitat socioeconòmica (ingressos i ocupació) que han estat motivats en gran part per la renovació de les instal·lacions turístiques i la inversió en nous projectes.

Segons la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, “la millora de les instal·lacions i la nova oferta hotelera és precisament la línia que s’està impulsant al municipi de Sitges en els darrers anys, com és el cas de Casa Vilella com a nou equipament o la renovació d’hotels històrics com el Terramar, actualment ME”. Aurora Carbonell explica que aquesta renovació de la plantilla hotelera representa “nous incentius que fan que el perfil de turista que arribi a Sitges sigui d’una major capacitat de despesa i això repercuteix directament en el sector hoteler i indirectament en àmbits com el comercial o el de la restauració, entre altres”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Detingut un veí de Torredembarra per robatori amb força

Notícia següent

L’ACA i l’Ajuntament de Tarragona adeqüen un tram del riu Francolí

Notícies relacionades