Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Sant Pere de Ribes facilita les gestions a la ciutadania

Avatar photo
Imatge de l’oficina d’atenció a la ciutadanaia de Sant Pere de Ribes. Foto: Ajuntament

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes aposta, com altres administracions públiques, per facilitar les gestions a la ciutadania, les empreses i les organitzacions mitjançant els serveis telemàtics que posa al seu abast. Així, doncs, a través de les possibilitats de la coneguda com a Seu Electrònica, es poden presentar tràmits, sol·licitar informació diversa i rebre notificacions via online, sense necessitat d’acostar-se físicament a una de les dues Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del municipi. D’aquesta manera, s’hi pot accedir sense limitacions horàries, escurçant els desplaçaments i reduint despeses de missatgeria i tramesa de correu postal del Consistori i del mateix veïnat.

I és que cada cop són més les gestions que la pròpia administració i la ciutadania duu a terme via Internet. En els darrers cinc anys, han augmentat els indicadors públics d’activitat dels serveis prestats telemàticament i segons dades recollides a l’octubre d’enguany pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC), s’han fet des del 2014 fins a l’actualitat unes 32.000 gestions electròniques, cosa que suposa a les arques municipals i a la població un estalvi estimat de 220.335 euros. Així mateix, s’ha incrementat el nombre de veïns i veïnes que ja compten amb un certificat digital que els permet presentar tràmits i accedir a informació de les administracions per mitjà del servei idCat, l’identificador que garanteix la identitat de les persones a Internet i els permet operar amb diferents administracions assegurant-ne la confidencialitat i signant documents i correus electrònics amb totes les garanties. Aquests certificats digitals es poden validar a les OAC del municipi: a la plaça de la Vila, 1, a Ribes, de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores i dilluns i dimecres de 16 a 19h; i a la pl. de la Vinya d’en Petaca, a les Roquetes, de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h, i dimarts i dijous de 16 a 19 h.

Entre els cinc serveis existents que permeten operar electrònicament, destaca l’anomenat e-TRAM, mitjançant el qual la ciutadania compta amb un ampli ventall de tràmits que pot fer en línia com són l’alta al padró municipal, un canvi de domicili, demanar cita amb un càrrec electe o bé un tècnic municipal així com presentar instàncies diverses, queixes i suggeriments i sol·licitar la recollida de mobles i trastos vells al carrer, volants del padró, activitats, modificació de dades del padró i accés a la informació pública. Dels 211 tràmits que el 2014 el veïnat va fer telemàticament amb l’Ajuntament mitjançant l’apartat de seu electrònica del web municipal, s’ha passat als 1.353 a finals d’octubre d’aquest 2018.

En aquesta espai web també s’inclou el servei e-TAULER, on la ciutadania trobarà publicats anuncis i edictes del Consistori i d’altres administracions. És, en resum, un taulell electrònic que conté un llistat d’anuncis exposats amb informació sobre el període d’exposició de projectes, la convocatòria de processos de selecció de personal o la generació de diligències, que substitueix les cartelleres i taulells que hi havia hagut en un lloc visible de les dependències municipals.

Paral·lelament, a través del servei Via Oberta, que en els darrers anys ha comptabilitzat prop de 23.200 operacions electròniques, l’Ajuntament disposa d’un canal per obtenir en línia les dades i/o els documents en poder d’altres institucions públiques, quan aquestes dades i documents es necessiten per a la tramitació administrativa. Un servei avantatjós tant per la ciutadania i les empreses com, de retruc, per les institucions públiques. Els primes estalvien en els seus tràmits amb l’administració per no haver d’aportar documentació que ja és en poder d’altres institucions públiques i aquestes s’alliberen de la càrrega administrativa i econòmica que suposa l’expedició en certificats ‘en paper’. D’aquesta manera, segons l’AOC, “l’ús intensiu dels serveis de Via Oberta permet no solament complir la llei, sinó guanyar en eficiència i competitivitat, estalviar diners i alhora ser més respectuosos amb el medi ambient”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’asfaltat dels carrers Tacó i Carreta tanca l’actuació integral als barris de Sitges

Notícia següent

La Pobla prepara un concert d’orgue en homenatge a Mossèn Josep Moragues

Notícies relacionades