Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Sant Pere de Ribes ajorna el pagament d'impostos, dobla els ajuts al comerç local i amplia la dotació de serveis socials i ajuts al lloguer

Avatar photo
Imatge de la taula d’equip de treball de coronavirus a Sant Pere de Ribes. Cedida

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha concretat avui les mesures i ajuts anunciades dimecres per fer front a l’impacte de la situació d’alarma sanitària que estem vivint, entre les quals hi ha l’ajornament de tributs municipals, ajuts al comerç local i emprenedoria, el no cobrament de les quotes de les llars d’infants municipals durat el temps que estiguin tancades i l’ampliació de les partides de serveis socials.

L’alcaldessa del municipi, Abigail Garrido, ha explicat que “en aquest moments de tanta excepcionalitat, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha decidit prendre tota una sèrie de mesures econòmiques, en quatre àmbits, principalment” que segurament vindran complementades amb d’altres. Aquestes són:

En relació a l’activitat comercial i el teixit productiu

  • Llicències de terrasses: els titulars de les llicències d’ocupació de via pública –terrasses– no hauran de pagar aquesta taxa mentre duri la situació d’emergència i, per tant, des del passat dissabte que no els hi cobrarà.
  • Taxa dels mercats ambulants setmanals: no es cobrarà la taxa als paradistes del mercat setmanal des del dia de suspensió de l’activitat.
  • Taxa de recollida de la brossa comercial: els titulars d’establiments que tinguin l’activitat tancada per imperatiu legal no hauran de pagar la taxa de recollida de brossa comercial.
  • L’Ajuntament doblarà els ajuts al comerç local i a l’emprenedoria en 000 € més, que representaran en total 240.000 euros.

En relació als impostos

  • Pla individualitzat per ajornament o fraccionament dels tributs municipals, sense recàrrecs.
  • L’Ajuntament ha demanat al Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona la modificació del calendari fiscal per ajornar la data de pagament un mínim de 3 mesos, dels impostos i taxes.

En relació a proveïdors i tercers que presten serveis a l’Ajuntament

  • Pagament de factures: l’Ajuntament prioritzarà, tant com sigui possible, el pagament de les factures d’autònoms i petits i mitjans comerços per tal de dotar-los de liquiditat al més aviat possible.

En relació a les famílies

  • L’Ajuntament garantirà les beques menjador municipals.
  • Les famílies no hauran de pagar les llars d’infants municipals. L’Ajuntament eximeix a les famílies del pagament de la quota de les escoles bressol de titularitat municipal durant el temps que aquestes estiguin tancades.
  • L’Ajuntament ampliarà les partides de serveis socials amb 2000 € més de les que ja te disposades  per incrementar les ajudes a les famílies mes vulnerables. S’augmentarà en 200.000 euros a aquelles adreçades al Serveis d’Atenció Domiciliària, centres obertes, petita infància, etc. (que sumats als 881.150 euros del pressupost municipal ascendirà a poc més d’un milió d’euros). També el pressupost destinat a ajudes i targetes moneders passarà a ser de 640.000 euros, amb un augment de 90.000. En total es destinaran 1.721.150 euros aquesta any.
  • L’Ajuntament ampliarà els ajuts al lloguer en 150.000 euros més per pal·liar els problemes de les famílies al pagament del lloguer, que sumats als 50.000 que ja hi havia seran 200.000 euros.

En relació a les mesures de caràcter tributari contingudes al Reial Decret Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19, l’Organisme de Gestió Tributària informa sobre els següents punts:

Recaptació voluntària

  • Els terminis de pagament en voluntària de les liquidacions que es troben en període de cobrament el dia 18 de març, han estat ampliats fins el 30 d’abril de 2020.
  • Els terminis de pagament en voluntària de liquidacions que s’hagin iniciat amb posterioritat al 18 de març, s’han ampliat fins el 20 de maig de 2020.
  • Padrons de l’Impost sobre vehicles de tracció mecànica, taxes i preus públics que actualment es troben en període voluntari de pagament: estem preparant l’acord de la seva pròrroga (fins el 20 de maig o el 2 de juny de 2020 per al cas de les taxes i preus públics, segons quan finalitzés el seu període de pagament en voluntària; i fins el 2 de juny de 2020 per a l’impost de vehicles), sempre i quan no hagueu aprovat vosaltres, de forma expressa, una pròrroga diferent.
  • D’aquesta manera, demorarem el càrrec en compte per a aquells contribuents que tinguin domiciliat el seu pagament, i facilitarem el compliment de l’obligació de pagament als que no hagin domiciliat.

Recaptació executiva

Tot i que en aquest moment, d’acord amb el que disposa el Reial Decret 465/2020, de 17 de març, pel que es modifica el Reial Decret 463/2020, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, els terminis dels procediments tributaris ja no estan suspesos, atesa la situació excepcional que estem vivint, no estem dictant provisions de constrenyiment, diligències d’embargament ni altres actuacions del procediment executiu.

Fraccionaments, ajornaments

El termini de pagament de les fraccions o ajornaments també s’ha vist ampliat, d’acord amb el següent detall:

  • Ajornaments o fraccions, concedits abans del 18 de març de 2020, amb data de venciment entre el 18 de març i el 30 d’abril de 2020: el seu venciment es produirà el 30 d’ abril de 2020.
  • Ajornaments o fraccions, concedits després del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

Multes de trànsit

Donat que no tenen naturalesa tributària, li resulta d’aplicació la suspensió de terminisacordada pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en la seva disposició addicional tercera, apartats 1 i 2 i, conseqüentment, no estem realitzant cap actuació.

Atenció als contribuents

L’atenció al contribuent, es continua prestant a través dels següents canals:

  • Telemàtica (www.orgt.diba.cat)
  • Correu electrònic, a l’adreça: [email protected], a través de la qual es podrà rebre i contestar consultes.

I en aquest moment estem gestionant amb l’operador telefònic la possibilitat d’obrir línies telefòniques per poder prestar també l’atenció al contribuent per aquesta via.

Padró de l’Impost sobre béns immobles (IBI).

El personal de l’Organisme està treballant en la preparació del padró d’aquest impost, i estarà ultimat en els propers dies, de manera que es pugui iniciar el seu cobrament en les dates previstes, d’acord amb el calendari fiscal corresponent al vostre municipi, degudament aprovat, o bé en les dates que determineu, pel cas que vulgueu modificar aquest calendari.

Pagament de bestretes ordinàries i Ingrés i liquidació dels imports recaptats.

Tant el pagament de les bestretes ordinàries com els ingressos de les quantitats recaptades i la liquidació corresponent, es seguiran efectuant amb la mateixa periodicitat habitual.

Total
0
Shares
Notícia anterior

El trànsit a l'àrea metropolitana baixa fins a un 60% en comparació amb un dilluns normal

Notícia següent

Suspès el Premi Pintura Art Canyelles 2020

Notícies relacionades