Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

Amb la ciència SÍ que es juga

Avatar photo

Tecnolab, Fun Lab, Espl@i Virtu@l i Tecnotrack programen activitats d’immersió en les ciències, la tecnologia o les arts gràfiques als infants i joves a Neàpolis i com a activitats extraescolars.

Els alumnes dels centres escolars i instituts de Vilanova i la comarca han iniciat aquesta tardor una nova temporada d’activitats i tallers tecnològics com a part de l’oferta de lleure educatiu. L’objectiu és fer extensiu l’ús de les tecnologies entre la població infantil i juvenil. Les iniciatives que treballen des de fa anys per assolir aquest objectiu compartit amb l’Agència Local Pública d’Innovació es desenvolupen des de TecnolabFun labEspl@i virtu@l i Tecnotrack.

Durant els darrers dies s’han fet diferents sessions de presentació de les activitats. Són propostes que tenen com a base l’estímul de l’experimentació i la descoberta com els espais naturals on desenvolupar la creativitat i potenciar algunes de les habilitats i capacitats. Una adquisició de coneixement que també els farà servei en el seu itinerari d’aprenentatge als centres docents. Bé sigui com a part del programa d’Animació Educativa, com a activitats extraescolars o des dels tallers que es convoquen a Neàpolis, s’ha aconseguit crear una dinàmica que ofereix als infants i joves l’adquisició de coneixements sobre electrònica, robòtica, impressió 3D, programació, etc.

Entre les novetats d’aquesta àmplia oferta d’educació en el lleure i amb un component tecnològic rellevant hi ha, entre altres, la nova activitat extraescolar Xperimenta de Tecnolab; la competició de legorobots, organitzada per FunLab, que celebraà la seva final aquest Nadal a Neàpolis i, en darrer terme, la creació d’una nova entitat, Tecnotrack. Aquesta darrera és una associació, segons explica el seu secretari, Màrius Plana, orientada a potenciar el coneixement científic i tecnològic entre la població adolescent i els joves que és impulsada per un grup de famílies de la ciutat. La nova entitat donarà suport a activitats, propostes i formació no reglada vinculada a l’extensió de les matèries STEAM (acrònim de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques) així com l’aplicació de les metodologies científiques i l’extensió de l’ús de les tecnologies.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una vintena de cambrilencs i cambrilenques celebren el seu 60è aniversari

Notícia següent

Vila-seca rep dues peces restaurades per l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa

Notícies relacionades