El servei de transport públic de Sant Pere de Ribes només arriba al 72,9% de cobertura del territori. Més del 27% de la població no té accés al servei públic de transport. Les 16 urbanitzacions del municipi (Vallpineda, El Mas d’en Serra, Els Colls, Rocamar, Can Lloses-Can Marcer, Mas Alba, Can Pere de la Plana, Els Cards, Can Macià, Puigmoltó, Els Vinyals, Els Torres, El Mas Perers, Vilanoveta, Els Garrofers i la Torre del Veguer) no tenen cap facilitat per a la mobilitat urbana. Les dificultats dels veïns d’aquestes urbanitzacions no estan resoltes, malgrat les contínues queixes a l’Ajuntament. Quant als principals nuclis del municipi, Ribes ocupa una posició central quant a la mobilitat municipal, però a Roquetes manquen serveis i connexions ràpides en hores punta.
La manca d’una cobertura òptima de transport públic genera un ús elevat del transport privat amb els conseqüents riscs per a la salut de la població. En aquest sentit, quant a la seguretat viària, en els darrers 3 anys (2015-17) el nombre d’accidents amb víctimes s’ha incrementat més d’un 50% (des de 104 fins a 154) des del període 2012-14. A més, el municipi no disposa d’un mapa de capacitat acústica aprovat ni un mapa de soroll del municipi que permeti regular la mobilitat per tal de minimitzat l’impacte nociu sobre els veïns. Sant Pere de Ribes no disposa de cap estació per a mesurar la qualitat de l’aire, malgrat estar inclosa en la Zona ZQ3 Penedès-Garraf; fet que permetria una anàlisi acurada de la situació referida a les emissions contaminants dels vehicles a motor.
Per tot això, Josep Ma Valle, candidat a l’alcaldia per Junts per Catalunya-Sant Pere de Ribes, reclama “la creació de dues línies de bus urbà que donin resposta a les necessitats de mobilitat dels veïns de les 16 urbanitzacions del municipi, que representen el 20% de la població.” Amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire i la reducció de sorolls, destaca la necessitat que “aquestes noves línies urbanes això com tots els vehicles municipals siguin ja híbrids o totalment elèctrics”. Amb tot, “es pretén reduir la sinistralitat viària i els nivells de contaminants de l’aire i els sorolls que acaben impactant directament en la qualitat de vida dels veïns”.