L’empresa pública Ports de la Generalitat va començar dilluns, 25 d’abril, les obres per recuperar el calat de la bocana i el canal d’accés del port de Vilanova i la Geltrú. Dels gairebé 40.000 m3 de sorra que es recuperaran, 8.000m3 es dipositaran a la platja Llarga de Cubelles per tal de tractar de recuperar part de la que la mateixa dinàmica del litoral fa que es mobilitzi amb els temporals i es desplaci a zones arrecerades com les bocanes dels ports.
L’actuació està controlada per una empresa especialitzada que executarà el Pla de vigilància ambiental de l’obra i, a més, farà un seguiment detallat de les tasques d’abocament de les sorres en les zones previstes en el projecte d’obra.
El dragatge es fa amb una embarcació que s’anomena “draga”, que porta incorporada una bodega. El mètode que s’utilitza és el de succió i la sorra extreta es diposita a la bodega de l’embarcació. Quan l’embarcació arriba a la zona prevista per a l’abocament, la bodega s’obre per sota i la sorra queda dipositada en el seu lloc. Si les condicions meteorològiques de la mar ho permeten, el dragatge té previst durar un mes, treballant cada dia de la setmana.
Uns 31.147 metres cúbics de la sorra extreta es dipositaran a la platja submergida, al davant de la platja Llarga de Vilanova i la Geltrú, mentre que els 8.000 metres cúbics restants es dipositaran al davant de la platja Llarga de Cubelles, amb el vistiplau de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i de l’Ajuntament de Cubelles.
Josep Maria Hugué, regidor de Medi Ambient, ha destacat “la importància d’aquesta aportació“, que compleix amb totes les mesures mediambientals vigents. Tot i això, el regidor cubellenc manifesta que “ens agradaria que aquestes aportacions es complementin amb accions més orgàniques encaminades a la renaturalització de les platges i que oferís una solució més sostenible i duradora en el temps“.
El projecte d’obres consisteix a extraure la sorra de la bocana del port i del canal d’entrada que se situa al voltant de la bocana del port. Aquesta actuació s’ha iniciat després de disposar dels informes favorables dels organismes pertinents. Prèviament, a les obres també s’han fet anàlisis de la sorra perquè aquesta sigui òptima per a les platges.
L’objectiu és mantenir el calat de set metres de profunditat, millorar la funcionalitat del port i afavorir la maniobrabilitat dels vaixells: mercants, pesquers i esportius. El director de Ports de la Generalitat, Pere Vila, ha explicat que “el calat de l’accés al port vilanoví disminueix progressivament a causa de la sorra aportada pels temporals”. Vila ha afegit: “El Govern inverteix 335.000 euros per recuperar la profunditat dels accessos per mar al port, potenciar la maniobrabilitat dels vaixells i donar millor servei als usuaris”. L’aterrament que pateix l’accés al port vilanoví fa que periòdicament s’hagin de fer dragatges per recuperar el seu calat, l’últim es va fer l’any 2017.
El somni s'ha fet realitat per al primer equip femení del Club Voleibol Sant Pere i Sant Pau, que aquest…
La Guàrdia Urbana de Barcelona ha denunciat penalment un conductor que circulava a 117 km/h per l’avinguda Diagonal, una via…
La Guàrdia Urbana de Barcelona (GUB) ha detingut dos homes per robar un rellotge valorat en 42.000 euros. Els fets…
Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquest migdia una dona que ha resultat ferida a la cama després de…
El 44è Aplec del Caragol de Lleida tancarà aquest diumenge a la tarda amb un balanç de 17.000 penyistes de…
Els Mossos d'Esquadra van desmantellar el 22 de maig un cultiu de marihuana amb més de 6.000 plantes en una…
Esta web utiliza cookies.