L'Oficina d'Habitatge de Tortosa va atendre més de 7.800 visites al llarg del 2019

0
72

L’ordre del dia del ple ordinari de març a l’Ajuntament de Tortosa, previst per dilluns que ve, inclou com a primers punts l’aprovació de l’addenda de pròrroga del conveni de col·laboració entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Ajuntament de Tortosa. L’acord ha de permetre seguir prestant a la ciutat els serveis d’assessorament, mediació, i tramitació de lloguer social que gestiona l’Ajuntament a partir de les ajudes que estableix la Generalitat. 

Tortosa ha vingut desenvolupant aquest tipus de tasques des de la dècada dels 90 i en els últims anys les xifres d’atenció a la ciutadania han mantingut una línia ascendent: durant el 2019, l’Oficina d’Habitatge de Tortosa va atendre 7.825 visites, ja fossen de manera presencial (el 89,2%), telefònica (9,5%) o per correu electrònic (1,3%). El total suposa un increment del 22% respecte a les dades del 2018 (6.409 visites ateses), i segueix la tendència a l’alça: al 2017 en van ser 5.734, i al 2016, 5.497. Dels expedients tramitats per l’oficina, destaquen els 746 corresponents a la tramitació d’ajuts per al pagament del lloguer, un 13% superior que l’any 2018. 

Aquestes dades les han donat a conèixer aquesta tarda l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, i el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Enric Roig, durant la compareixença prèvia al ple ordinari. L’alcaldessa ha destacat el “creixement exponencial” que s’ha produït en l’atenció a la ciutadania des de l’Oficina d’Habitatge, mentre que el tinent d’alcalde d’Urbanisme ha apuntat que la col·laboració amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya també permet dedicar parcialment recursos tècnics municipals a accions encaminades a la recuperació del nucli antic: d’una banda, amb l’elaboració de la diagnosi de l’estat dels immobles situats en aquest àmbit, i de l’altra, a l’ajuda de la tramitació de les subvencions que estableix l’Ajuntament per afavorir la rehabilitació d’edificis al nucli antic. 

Paral·lelament, el ple podria introduir un punt fora de l’ordre del dia per a l’aprovació d’una modificació pressupostària i una modificació de la plantilla laboral. Per fer-ho, caldrà que la comissió de Serveis Centrals prevista per divendres dictamine favorablement la proposta del govern municipal. Segons ha explicat l’alcaldessa, aquestes modificacions són necessàries per poder mantindre l’activitat municipal, una vegada que no es va poder aprovar el pressupost municipal per al 2020. La modificació de la plantilla laboral té com a finalitat omplir les vacants generades arran de les jubilacions, així com implementar les places pendents fixades a la Relació Valorada de Llocs de Treball, com ara un agent de la Policia Local, un tècnic d’administració general en dret o un altre en economia. 

Pel que fa a la modificació pressupostària, inclou els increments dels sous als funcionaris, fixats per l’Estat, així com adequar la part de Seguretat Social derivada de les jubilacions avançades a la plantilla de la Policia Local. També 179.000 euros per iniciar la licitació del nou contracte de jardineria, així com el capítol que preveu les subvencions a entitats socials, culturals i esportives. Però la part més important és la que correspon a inversions a la via pública, a la qual preveu destinar al voltant de 3 milions d’euros. D’aquests, un milió està previst per a l’arranjament de voreres; 230.000 euros a enllumenat; 220.000, a les aportacions a les EMD; 123.000 euros a les obres d’ampliació del Museu; 50.000 euros a la reforma de la plaça de l’Ajuntament; 100.000 euros a renovar els parcs infantils; 65.000 per a la supressió de barreres arquitectòniques, o 200.000 per a l’arranjament de camins, que s’han vist agreujats, a més, pels efectes del temporal Glòria, entre altres actuacions previstes.