Empreses turístiques de Sant Carles de la Ràpita faran activitats tots els caps de setmana de l’any

L'Estació Nàutica i l'Ajuntament posen en marxa la campanya 'Temporada Alta' per trencar l'estacionalitat de la demanda d'activitats relacionades amb el mar

 L’Estació Nàutica i la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de la Ràpita posen en marxa la campanya ‘Temporada Alta’, destinada a captar turistes a la població entre els mesos d’octubre i juny a partir d’una programació amb una vintena d’activitats gastronòmiques, nàutiques, ambientals i culturals tots els caps de setmana de l’any, acompanyada d’una oferta de paquets turístics amb preus “especials”. La idea, segons argumenten, és difondre i promoure la població com un nucli amb unes condicions especials per poder practicar esports nàutics al llarg de tot l’any, més enllà dels mesos d’estiu, gràcies a les particulars condicions de la badia dels Alfacs i el seu microclima. A això, expliquen des de l’Estació Nàutica, s’hi afegeix la disponibilitat de nous mitjans i tecnologia que faciliten la pràctica de les habituals i noves modalitats amb millors garanties de seguretat i major comoditat durant totes les estacions de l’any.
“Necessitem que la gent entengui que es pot jugar a la platja com tot l’estiu. Que l’Onze de Setembre no s’acaba la platja, s’hi pot anar tot l’any. L’únic que cal és tenir un neoprè, que és fàcil de posar i ha millorat molt”, explica gràficament el president de l’Estació Nàutica de Sant Carles de la Ràpita, Joan Barberà. L’eterna lluita contra l’estacionalitat turística, la concentració de visitants durant únicament els mesos d’estiu, continua sent el gran repte dels empresaris turístics del municipi i del territori en general. I, en aquest context, la nova campanya endegada pels empresaris turístics conjuntament amb l’Ajuntament vol convertir-se en l’empenta definitiva per trencar aquesta tendència.

La idea, segons ha abundat l’alcalde, Josep Caparrós –que considera ‘Temporada Alta’ la primera campanya específica destinada a la desestacionalització turística-, és mantenir “oberta” la població els 365 dies de l’any, amb activitats durant tots els caps de setmana. Una vintena, com a mínim, en quatre àmbits: gastronomia, delta de l’Ebre, badia dels Alfacs i patrimoni cultural. Aquesta proposta és la que el consistori i l’Estació Nàutica vol utilitzar per promocionar arreu, oferint paquets turístics amb preus especials i ofertes perquè els visitants fora de l’estiu puguin també gaudir de les mateixes activitats, especialment les nàutiques, amb les mateixes condicions que durant els mesos de forta afluència, coneguts precisament com a temporada alta.

Fer que l’estiu s’allargui tot l’any, pel que fa a la pràctica dels esports nàutics, resulta ara més accessible també gràcies a la innovació tecnològica, segons destaca Barberà. Els neoprens han “millorat molt”, “més accessibles, bonics i fàcils de posar, més secs”. També els tipus d’embarcacions: els caiacs ja no bolquen fàcilment i són més segurs. També han aparegut noves modalitats, com el paddle surf, amb planxes amples que permeten moure’s fàcilment per l’aigua, o l’hidrofoyl, unes quilles que permeten elevar les plataformes i avançar sobre les aigües tranquil·les a gran velocitat. “Ho tenim tot a l’abast: el material, el clima i tot. Només falta posar el producte al mercat. Oferir-ho, que la gent ho conegui i ho aprofiti, perquè és com si s’estigués desaprofitant”, subratlla el president de l’Estació Nàutica rapitenca.

Paral·lelament, el consistori s’ha compromès a continuar treballant per afavorir aquesta activitat econòmica, com és la ja anunciada fa temps enrere base nàutica per a la pràctica del kitesurf a la barra del Trabucador. Caparrós, a més, ha recordat que la voluntat de dinamitzar turísticament el municipi al llarg de tot l’any haurà d’anar també forçosament acompanyada d’una millora i ampliació de l’actual parc d’allotjament. En aquests moments, ha recordat, la Ràpita disposa només de 900 places hoteleres i un miler en apartaments turístics regularitzats. “Tenim un coll d’ampolla per convertir-nos en destí turístic per excel·lència”, ha reconegut. “Hem de fer un salt quantitatiu per poder ser més competitius i referents a l’hora de captar turisme tot l’any”, ha tancat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

TV3 dedica un especial del ‘Sense ficció’ als atemptats de Barcelona i Cambrils i al terrorisme gihadista

Notícia següent

L’Audiència absol el president d’una associació cannàbica de Lleida

Notícies relacionades