La Generalitat va posar en marxa el passat mes de gener una nova aplicació mòbil a través de la qual els usuaris de Rodalies de Catalunya poden denunciar les incidències que pateixen. En quatre mesos, les línies que afecten les Terres de l’Ebre, l’R15 i l’R16 acumulen 58 denúncies, la majoria d’aquestes pels retards que pateixen els usuaris. Segons ha explicat la directora de l’Agència Catalan del Consum (ACC), Montserrat Ribera, les denúncies a l’R16 són 46, entre els mesos de gener i abril; mentre que les de l’R15 en són 12. A més dels retards, el motiu d’aquestes denúncies està també relacionat amb l’equipament i confort dels combois o amb la manca d’informació de l’operadora davant alguna incidència. Des de la posada en marxa d’aquesta app de Consum, els usuaris han fet un total de 450 denúncies a tot Catalunya.
Algunes d’aquestes denúncies es deriven a Territori i Sostenibilitat i altres és la mateixa Agència Catalana de Consum qui sanciona, en aquest cas, a Renfe per, per exemple, cobrar preus diferents per bitllets de llarga distància si es comprava a la guixeta o a la màquina expenedora.