Un Turismar amb èxit d’afluència de públic i de participació a les activitats

Kenneth Martínez, va destacar la nova orientació de les activitats del certamen, que han tingut com a protagonistes els valors historico-culturals i naturals del nucli de Coma-ruga i els seus voltants

0
174
Imatge de Turismar 2019. (Cedida)

La fira Turismar 2019 va tenir lloc al nucli marítim de Coma-ruga entre els dies 21 i 24 de juny. L’edició d’enguany ha estat un èxit pel que fa a l’afluència de públic i la participació del mateix a les activitats que s’han ofert.

A la inauguració de la fira, l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, va destacar la nova orientació de les activitats del certamen, que han tingut com a protagonistes els valors historico-culturals i naturals del nucli de Coma-ruga i els seus voltants. Aquest acte va comptar, a més a més, amb la presència d’altres membres del nou consistori.

L’acte inaugural va enllaçar amb l’actuació del grup de teatre La Lira Vendrellenca, titulada “Coma-ruga, 1920”, que difon la història dels inicis de Coma-ruga i en què es va integrar la tradicional ballada de sardanes dels Dansaires del Penedès. Gràcies a això, en paraules de Joan Morros, president del grup, les sardanes van gaudir de major participació que altres anys. Pel que fa a l’obra teatral, aquesta va tenir una molt bona valoració per part del públic assistent, tant divendres com dissabte.

Aquest primer dia, divendres 21 de juny, va haver molta més afluència de públic que altres anys, fet que l’organització atribueix a la qualitat del programa d’actes i també al fet que enguany la festivitat de Sant Joan ha sigut en dilluns, fet que ha permès allargar el cap de setmana als visitants habituals de Coma-ruga i de Turismar.

La nova orientació de la Fira ha estat fruit de la tasca conjunta de l’equip de tècniques de fires i del projecte FEDER, que ha tingut per objectiu oferir activitats novedoses orientades a difondre la història i els valor patrimonials, culturals i naturals de Coma-ruga i el seu entorn, sense perdre de vista l’entreteniment i la diversió habituals d’aquesta fira d’estiu.

L’aposta per aquestes activitats entre les quals hi havia exposicions, sortides guiades, teatre, fotografia minutera i tallers familiars, ha donat els fruits que s’esperaven si tenim en consideració la valoració positiva dels visitants i les xifres d’assistència, sent aquests dos indicadors que porten a seguir treballant en la línia de la integració de la cultura a les fires com un valor afegit.

Les enquestes de valoració dels visitants recollides durant els dies de la fira (més de 100) donen una visió molt positiva de la mateixa i dels canvis afegits en la present edició, tret d’alguns aspectes a millorar com, per exemple, l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda, l’ampliació de la fira o el desig de gaudir de més activitats familiars. L’estudi en profunditat d’aquestes enquestés, així com les fetes pels expositors i les empreses i associacions encarregades de fer les activitats paral·leles, serviran a l’equip tenia per treballar en la millora de Turismar de cara als pròxims anys. A més, els visitants indiquen que han gastat de mitjana uns 50 euros a la fira i que han consumit també als bars, restaurants i comerços de Coma-ruga, fora de l’àmbit firal.

La participació de públic en totes les activitats culturals ha estat molt elevada, destacant sobretot la ruta comentada per la Colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders (que era una de les novetats de Turismar 2019) seguida pels tallers familiars, les xerrades “Descobreix Coma-ruga” a l’Hotel Termaeuropa i les rutes comentades a Les Madrigueres i Masia Blanca.

Les animacions del músic Àlex Carasol, la pallassa Tona Gonsales i la gran qualitat dels concerts de música oferts en el marc de la fira (Ericah Lein Group, Maria Jacobs Duet i Cul de Sac) també han tingut molt bona rebuda.

La nit de Sant Joan, els actes programats com el cercavila nocturn “Skualo” o el tradicional Castell de Focs van ser vistos per centenars de persones, però el toc distintiu de la nit el va posar la Banda Neón, que va fer del concert de la revetlla de Sant Joan un èxit sense precedents i va atraure gent d’altres localitats com Vilafranca, Terrassa o el Vallès, entre d’altres.

Finalment, la incorporació d’informació en anglès tant a les exposicions permanents com al programa d’actes per atraure públic estranger ha estat ben valorada i s’han recollit també diverses enquestes de valoració d’aquest perfil de visitant. En aquest sentit, els expositors reflecteixen a les enquestes de valoració, la visita de clients estrangers als seus estands.

L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha expressat la seva satisfacció “per la gran afluència de públic i també per la bona acceptació de les noves activitats divulgatives del patrimoni natural i històric dels nuclis marítims”.

FER UN COMENTARI