El batlle ha reivindicat que e territori és víctima d’un “desequilibri” perquè, si bé s’ha beneficiat d’unes infraestructures que sense peatge “haguéssim trigat molt més a tenir-les en funcionament”, no s’ha beneficiat de les autopistes i autovies lliures de peatge. “Les connexions s’han de fer de forma justa, correcta i en funció dels interessos generals”, ha reivindicat.
Per la seva banda, l’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, ha constatat que l’alliberament dels peatges un cop finalitzin les concessions era una qüestió que demanaven perquè l’autopista està “molt amortitzada”. Tot i això, ha recordat que la solució que exigeixen mentre aquest tràmit no arriba és de caràcter urgent i ha de tenir una aplicació immediata. “D’això el ministre no en parla”, ha lamentat Rovira a l’ACN, sobre el desviament de camions i l’aplicació de bonificacions.
El batlle de Torredembarra ha opinat que caldrà traslladar l’acord al nou ministre per veure “si fa seva” l’anàlisi realitzada fins ara i s’ha mostrat confiat que l’anunci de l’alliberament no farà que s’aparquin les mesures per millorar la seguretat a l’N-340. A més, Rovira ha insistit que caldrà parlar del futur de les autopistes alliberades i de si els pressupostos estatals permetran conservar-les en bones condicions.
En la mateixa línia, Carnicer considera que caldrà dialogar amb el nou executiu espanyol per acabar d’acordar el manteniment de les autopistes un cop s’aixequin les barreres. D’altra banda, l’alcalde del Vendrell ha recordat a la Generalitat que també aposten per “reduir” els peatges de l’autopista C-32 perquè és “una de les més cares per país per quilòmetre recorregut”. En aquest sentit, l’alcalde del Vendrell ha contraposat les diferències d’estratègia d’ambdós governs: la voluntat de Foment d’alliberar peatges, d’una banda, i el plantejament del Govern d’implantar la vinyeta, de l’altra.