Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

El Baix Penedès i el Garraf signen el Pacte del Penedès Marítim

Avatar photo

Vol posar de manifest les diferències que tant el Baix Penedès com el Garraf tenen respecte d'altres comarques en quant a infraestructures i mobilitat

Imatge dels acaldes i conselleres comarcals que s’han adherit al Pacte del Penedès Marítim. Foto: CCBP i Consell Comarcal del Garraf

El Pacte del Penedès Marítim ja és una realitat. A proposta del Consell Comarcal del Baix Penedès i el Consell Comarcal del Garraf, el pacte ha començat a fer els seus primers passos oficials, i s’ha compromès a treballar per reduir el greuge de les dues comarques envers l’àrea metropolitana. Tal i com s’ha exposat aquest dimecres al migdia en l’acte de signatura, el Pacte del Penedès Marítim vol posar de manifest les diferències que tant el Baix Penedès com el Garraf tenen respecte d’altres comarques en quant a infraestructures i mobilitat.
L’acte ha comptat amb l’assistència dels alcaldes i alcaldesses dels 20 municipis del Baix Penedès i Garraf que, de moment, formen part del Pacte, que continua obert a totes aquelles institucions que s’hi vulguin adherir. També hi ha assistit el delegat del Govern de la Generalitat al Penedès, Pere Regull, i el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch.
Després d’una reunió entre els assistents, els municipis han anat formalitzant la signatura, i s’ha fet una fotografia conjunta, com a punt de partida del document que es redactarà amb el conjunt de peticions. Totes les poblacions del Baix Penedès i Garraf han volgut formar part del Pacte.
Entre els punts destacats, hi ha el peatge de la C-32, el tercer peatge més car de Catalunya, i que les úniques bonificacions que té són de caràcter generalista.
Actualment, i després de l’últim augment aquest gener, el trajecte entre El Vendrell i Barcelona a través de l’autopista marítima té un cost de 22,14€. La presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva M. Serramià, ha detallat que ‘aquest és un pacte que inclou diversos aspectes de mobilitat, no només l’autopista, sinó també aconseguir una rebaixa en les tarifes ferroviàries de Rodalies’.
La presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria Garcia, ha explicat que ‘des de l’existència de la Vegueria el territori se sent més cohesionat, i facilita aquest tipus d’acords, que traslladarem al conseller’.
L’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, ha volgut posar d’exemple el Pacte de Barà, alhora que ha exposat que ‘la meitat de la població del Vendrell treballa fora i, per tant, la mobilitat és un tema important en la seva vida quotidiana’.

L’alcaldessa de Vilanova, Neus Lloveras, ha afirmat que ‘el compromís que s’havia adquirit per part de la Generallitat no s’ha complert i ja hem esgotat el temps del debat. Ara cal acció i aconseguir de manera immediata el que és just per a les dues comarques’.
Des dels dos consells comarcals es vol actuar amb certa pressió, per tal de poder aconseguir resultats evidents. Les presidentes afirmen que ‘ja no volem acceptar més ser àrea metropolitana sense que se’ns tingui en compte en les decisions que afecten aquesta àrea. Volem fer sentir la nostra veu en aquests òrgans, i fer-la arribar a tots els grups parlamentaris’.
Aquest pacte de municipis no descarta mobilitzacions ni accions des del territori.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Antoni Chico i Josep Maria Coll, Premis Horta de Lleida 2019

Notícia següent

Rodatge d’un espot francès a la Rambla Nova

Notícies relacionades