Torredembarra facilita la comunicació d’incidències a la via pública amb una app

Avatar photo

'Millorem Torredembarra' permetrà als ciutadans informar directament al consistori sobre qualsevol desperfecte o problema

L’Ajuntament de Torredembarra posa en marxa des d’aquest mateix dilluns una aplicació mòbil que permetrà als ciutadans comunicar de manera ràpida i directa qualsevol incidència a la via pública. Amb el nom de ‘Millorem Torredembarra’, permetrà que la ciutadania disposi d’un nou canal més eficient per mostrar les seves queixes.

L’alcalde Eduard Rovira ha explicat que amb aquesta aplicació posen en pràctica un sistema més modern que permetrà resoldre de manera més ràpida els desperfectes que la ciutadania denunciï. El batlle també ha destacat que per portar a terme aquest projecte comptaran amb personal contractat a través d’un programa de Treball i Formació subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

Es mobilitzaran un total de vuit persones, set d’elles contractades amb aquest programa: quatre membres de la Brigada d’Intervenció Ràpida, una persona responsable de gestionar aquestes incidències des del servei informàtic de l’aplicació, dues més al departament de Sostenibilitat i una darrera a Activitats.

Des del govern municipal expliquen que han volgut crear una aplicació “senzilla i ràpida per a que la gent la pugui fer servir”. El sistema consistirà en què qualsevol ciutadà que detecti una incidència la podrà fotografiar, enviar un comentari i la ubicació. Aquesta informació arribarà a l’Ajuntament, que mobilitzarà el departament corresponent.

D’aquesta manera, es vol concretar i agilitzar la resposta que es dóna des del consistori a les queixes dels veïns. L’alcalde Eduard Rovira comenta, per exemple, que ara els hi arriben moltes denúncies amb la informació incompleta, on manca la ubicació.

En aquest projecte, hi treballen conjuntament les regidories de Sostenibilitat i de Via Pública i Manteniment, els dos departaments que reben més queixes dels ciutadans. El responsable de Via Pública, Vale Pino, ha explicat que, fins ara el procediment per rebre i contestar les queixes dels ciutadans “era massa feixuc i, d’aquesta manera se simplifica”.

Paral·lelament a la posada en funcionament de l’aplicació, també s’ha començat a treballar en una Auditoria de Sensacions’, un projecte ideat des de l’Ajuntament de Manresa que ara s’està posant en pràctica a Torredembarra. Consisteix en una enquesta que es farà a 200 persones perquè expliquin què els hi molesta de la Torre. D’aquesta manera, es vol quantificar les queixes de la població i, a la llarga, millorar o introduir canvis a l’aplicació que avui es posa en marxa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Alumnes de l’Escola Esteve Barrachina engeguen una campanya de recollida d’aliments

Notícia següent

El president del Consell Comarcal i l’alcalde del Catllar supervisen les passeres del Gaià

Notícies relacionades