La Ciutat de Girona

Palafrugell estudiarà gestionar directament els camps de boies per a embarcacions de lleure

L’Ajuntament de Palafrugell estudiarà gestionar directament els camps de boies per a embarcacions de lleure de cara al futur. Una situació que es planteja després la problemàtica sorgida degut a la demanda creixent i el cost desorbitats que ha provocat l’actualització de preus i la licitació que s’ha dut a terme aquest 2022. Aquesta podria ser una mesura per evitar una escalada de preus sense control i, al mateix temps mantenir la identitat del territori i del litoral palafrugellenc, sobretot amb els usuaris locals que porten molts anys fent ús del camp de boies i amb les embarcacions més tradicionals.

Amb aquesta idea, l’alcalde del municipi Joan Vigas, considera que “es podria resoldre una problemàtica creixent degut a la poca oferta que hi ha i la gran demanda actual”. A més a més, l’equip de govern considera que el fet de tenir la gestió permetria realitzar inversions de manteniment i posar al dia les instal·lacions, sobretot en termes vinculats a la sostenibilitat ambiental i protecció del medi marí.

Cal destacar que seguint la normativa vigent, el consistori, en el cas de la gestió de les boies per aquest estiu de 2022, va fer una licitació per lots on s’establien i s’actualitzaven els preus de sortida. A partir d’aquí, es va realitza una subhasta de preus entre les empreses que es van presentar a la licitació i va guanyar qui proposava un preu més elevat. Els guanyadors, posteriorment, eren els encarregats d’establir el preu final per als consumidors. En la darrera licitació municipal, aprovada fa un parell de mesos, amb una durada de quatre anys, i amb una renovació anual, hi havia un total de 21 lots, que corresponien a cinc camps de boies, quatre zones d’avarada, els serveis de caiac o l’escola de vela, entre d’altres.

L’alcalde de Palafrugell, Joan Vigas, defensa que el plec de condicions per fer la licitació es va haver de modificar a darrera hora a causa de Comandància Marítima, un fet que va endarrerir el calendari i la posada en marxa del servei. Pel que fa als preus, Vigas recalca que “la normativa és europea i l’espai de l’aigua el regula Capitania Marítima”, per tant, la llei de la oferta i la demanda ha provocat que la possibilitat de protegir als residents o d’establir un topall de preus fos impossible enguany.

Ara, estudiant aquesta proposta, la gestió de l’administració local pot permetre, de cara al futur, evitar un encariment exponencial dels preus.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Xoca contra un autobús a Figueres i acaba detingut per quadruplicar la taxa d’alcohol

Els Mossos d'Esquadra han detingut un conductor que quadruplicava la taxa d'alcohol permesa després d'accidentar-se…

7 minuts fa

Tarragona proposa la targeta d’autobús T-10/120 per millorar la mobilitat amb Barcelona

La Cambra de Comerç de Tarragona reclama que s'implementi la targeta d'autobús T-10/120 per a…

13 minuts fa

Balaguer posa en marxa la campanya “Educa’m des de la igualtat per poder decidir amb llibertat”

Des de la Paeria de Balaguer es posa en marxa aquest mes de maig la…

22 minuts fa

Enxampen un home per cometre tretze furts a Granollers

Els Mossos d'Esquadra van detenir dissabte 27 d'abril un home de 46 anys com a…

34 minuts fa

Llum verda a la construcció de la futura Biblioteca Pública de l’Estat a Barcelona

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la llicència d’obres per a…

50 minuts fa

S’entreguen els premis del 12è Concurs d’Aparadors de Mostra Igualada

Aquest divendres, 26 d’abril, s’han entregat els premis del 12è Concurs  d’Aparadors de Mostra Igualada,…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.