Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

L’Ajuntament de Banyoles elabora un pla per dinamitzar el comerç local

Avatar photo

L’estudi analitza els factors que condicionen el comerç local i proposa 14 projectes i més de 60 accions per incentivar-lo

L’Ajuntament de Banyoles ha presentat avui el Pla de dinamització del comerç local. L’estudi  analitza la situació del teixit comercial de Banyoles i analitza els factors que condicionen i poden  condicionar en el futur el dinamisme de l’activitat comercial. En el document es proposen 14  projectes dividits en 3 grans blocs i un total de 64 accions.

De l’anàlisi de la situació actual, el pla identifica una concentració comercial del centre cap a la perifèria on el sector serveis és l’activitat econòmica predominant i la diversitat comercial és  un dels punts forts del teixit econòmic. L’estudi conclou que Banyoles té una tradició comercial  molt forta, amb un model comercial de proximitat pel qual cal seguir apostant, però remarca  que cal vetllar i seguir impulsant mesures perquè l’espai comercial sigui més atractiu i dinàmic.  

L’estudi també conclou que Banyoles no presenta problemàtiques diferents a altres espais  comercials. Destaca que l’atractiu del sector comercial o l’índex d’impuls comercial és un  element millorable i que, si bé el nombre de locals buits a tota la població és un problema  menor (139 de 563 activitats censades, el 19,8%), en algunes zones concretes del Barri Vell  on es produeix una certa discontinuïtat comercial “és un aspecte a treballar”. A més, remarca 

que “cal incidir sobre la informació relativa a la funció comercial de la majoria de locals buits i  la seva imatge, en molts casos millorable”.  

Accions  

Pel que fa a les accions, el pla les divideix en tres grans blocs i es proposen accions de caràcter comercial, però també relacionades amb l’espai i el paisatge urbà, la mobilitat i l’accessibilitat  a l’activitat comercial, així com aspectes de caràcter estructural i organitzatiu. En aquest sentit,  el pla proposta 14 projectes i 64 accions i organitzats en tres grans blocs: reactivació de locals  buits, ordenació i embelliment de l’espai urbà i millora de la governança i la dinamització de  l’activitat comercial. 

La regidora de Promoció Econòmica Anna Tarafa ha destacat que “es tracta d’un projecte  transversal que ens ha de permetre a curt, mig i llarg termini, i de manera coordinada amb l’Associació Banyoles Comerç i Turisme, i la ciutadania en general, desenvolupar de la manera  més òptima una sèrie d’accions específiques per ajudar a mantenir i evolucionar el comerç  banyolí”. En aquest sentit, la regidora de Promoció Econòmica ha remarcat que “l’estudi conclou  que la situació és ara correcta, el comerç local de Banyoles no està en una situació alarmant,  però sí que hi ha determinants aspectes com poden ser el futur relleu generacional o el comerç  electrònic en els quals hi hem d’estar alerta perquè no empitjori”.  

El Pla de dinamització comercial de Banyoles s’ha portat a terme amb el suport del CCAM, la  Diputació de Girona i la participació en el treball a peu de carrer que s’ha fet amb l’Associació  Banyoles Comerç i Turisme, comerços i ciutadans de Banyoles, així com dels tècnics de l’àrea  de Promoció Econòmica. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Govern no ha decidit traslladar el VCP Andorra fora de l’Estadi Nacional

Notícia següent

L’Aula taller lliura un hotel d’insectes al comú de la Massana

Notícies relacionades