La Ciutat de Girona

La Jornada de la Ciència aterra a la plaça del Teatre de Roses

51 estudiants d’ESO i Batxillerat dels tres instituts de la població presenten 15 experiments científics

Avui, dijous 9 de maig, Roses celebra la sisena edició de la Jornada de la Ciència, on 51 estudiants d’ESO i Batxillerat dels tres instituts de la població presenten 15 experiments científics. L’activitat, inclosa en el Pla Educatiu d’Entorn de Roses, és dirigida als alumnes de 6è de primària que al llarg del matí estan visitant els tallers d’experimentació instal·lats a la placeta del Teatre, així com a les famílies i públic general que vulguin conèixer aquesta experiència.

Els 15 experiments dinamitzats per alumnes d’ESO i Batxillerat dels instituts Cap Norfeu, Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà, s’han instal·lat en taules amb tots els elements necessaris per oferir les demostracions i explicacions necessàries als 236 alumnes de sisè de primària que participen en la jornada.

Tallers dinàmics i sorprenents, com el d’empremta genètica que permet obtenir ADN d’una mostra de saliva, el globus faquir que no explota, el filtratge d’aigua bruta, la bomba de vinagre i bicarbonat o l’experiment cuc d’escuma, permeten als participants endinsar-se en el món de la ciència des d’una vessant experimental i divertida. 

La Jornada de la Ciència té, doncs, una doble funció educativa: d’una banda, alumnes d’ESO i batxillerat han estat els encarregats de treballar en els experiments que ells mateixos presenten i dinamitzen avui, mentre que els receptors d’aquests coneixements són també alumnes, en aquest cas de 6è curs de primària.

L’alumnat dinamitzador de secundària rebrà un diploma, un bolígraf i un lanyard del Pla Educatiu d’Entorn en reconeixement de l’esforç i tasca portats a terme. Així mateix, assistiran a la ponència científica a càrrec de Marc Boada Ferrer, de l’Associació Pèndulum per a la difusió del coneixement científic, que tindrà lloc en finalitzar els tallers al Teatre Municipal. 

La iniciativa, nascuda de les reunions de programació del Pla Educatiu d’Entorn, és el resultat del treball coordinat dels professors i alumnes dels centres de secundària de Roses que anualment celebren jornades o activitats científiques en els seus centres, amb l’objectiu d’ampliar-les amb una jornada comunitària fora dels instituts.

D’aquesta manera, les activitats s’obren també a famílies i públic general amb una visió comunitària de la vida educativa, en una jornada que cada any esdevé un espai de trobada, convivència i interrelació dels centres educatius, les famílies i l’entorn.

Melissa Redacció Grua

Missatges recents

Els dos espanyols il·lesos a l’atemptat de l’Afganistan ja han abandonat el país

Els dos turistes que van quedar il·lesos durant l'atac a l'Afganistan ja han abandonat el…

8 hores fa

Rescaten un noi ferit a la via ferrada de Sant Vicenç d’Enclar

El Grup de Rescat de Muntanya del cos de bombers i Heliand han intervingut aquest…

9 hores fa

Tàrrega tanca l’11è Mercat del Vehicle d’Ocasió amb gran afluència de públic

Tàrrega tanca avui diumenge el seu 11è Mercat del Vehicle d’Ocasió amb un balanç molt…

9 hores fa

Busquen un conductor fugat després d’atropellar un nen en un pas de vianants

La Policia Local de València ha demanat la col·laboració ciutadana per localitzar el conductor d'un…

9 hores fa

El PP es desmarca de la resposta del govern a Milei i acusa el PSOE d’electoralisme

El PP s'ha desmarcat de la resposta que el govern espanyol ha donat a les…

9 hores fa

Rescaten un excursionista accidentat a Roquetes

Aquest matí els serveis d'emergència han rescatat un excursionista accidentat a la zona de Roquetes.…

10 hores fa

Esta web utiliza cookies.