Tot i la davallada del turisme estranger, la majoria dels visitants que han passat els seus dies de descans a Olot han incrementat els dies d’estada. Concretament el 37% dels visitants s’han allotjat a Olot durant quatre o més nits i un 30,1% hi ha pernoctat dues nits.
El patrimoni natural de la zona, el volcà Montsacopa, les exposicions previstes als museus, recórrer els itineraris de vies verdes i gaudir del comerç local són els principals atractius de la ciutat, segons els visitants.
Durant aquest mes d’agost, el personal de l’Oficina de Turisme d’Olot ha atès a 2.991 persones, de les quals un 94,8% han estat de forma presencial i el 5% telefònicament, la resta ha estat per correu electrònic i correu postal. Aquestes xifres suposen una reducció del 39,8% respecte a l’agost de l’any passat, tot i que representen una estabilització i increment respecte del juliol d’enguany. L’atenció telefònica ha augmentat un 15,3% respecte el mateix període de l’any passat.
Entre les diverses mesures acordades, s’ha previst el reforç de la botiga de Turisme d’Olot mitjançant la promoció d’artesans, artistes i associacions del territori, així com oferir la possibilitat de realitzar visites i proporcionar informació turística en format digital. A més, s’han posat en marxa les campanyes de promoció del comerç local com ‘Triem a prop, donem vida a Olot’, o la possibilitat que els comerços, restaurants i empreses de serveis d’Olot puguin disposar d’espais gratuïts a diferents mitjans de comunicació local. En concret, ja hi ha 132 de negocis que s’han apuntat a aquesta iniciativa impulsada per l’ajuntament.