Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Neix la primera taula del sector dels esdeveniments i congressos de Girona

Avatar photo

L’Ajuntament de Girona i el Palau de Congressos impulsen un espai de treball que unirà tots els agents del sector MICE de la ciutat, tant públics com privats

Coincidint amb el 15è aniversari de l’equipament, l’Auditori Palau de Congressos de Girona i l’Ajuntament de Girona, mitjançant el Girona City Convention Bureau, impulsen la primera taula del sector dels esdeveniments i congressos a la ciutat de Girona. Una plataforma que neix amb l’objectiu de donar resposta a aquest sector, conegut dins l’àmbit professional com a MICE (acrònim en anglès de turisme de reunions, viatges d’incentius, congressos, convencions i esdeveniments). Està format per professionals del sector hoteler, restaurants, guies turístiques, comerç i espais singulars, entre d’altres, en un moment en què s’han vist àmpliament afectats per la pandèmia, a causa de les restriccions.

“Avui posa la primera pedra la Taula del Sector MICE Girona, la qual aposta pel treball conjunt de tots els agents del sector creant aliances, coordinació i sinergies per enfortir Girona com a destinació de congressos i esdeveniments, i esdevenir una destinació puntera dins del turisme de negocis. Un impuls que es pretén fer maximitzant l’impacte econòmic del turisme sobre el teixit empresarial, assolint un nivell de visitants sostingut i equilibrat, amb un model de turisme sostenible i responsable, i creant noves experiències i productes innovadors que diferenciïn Girona d’altres destinacions”, ha afirmat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes.

Aquest matí ha tingut lloc la constitució de la Taula del Sector MICE Girona, la qual està formada per 23 agents i entitats que engloben diferents sectors i activitats: hotelers, empreses de càtering i restauració; empreses d’activitats i d’organització d’esdeveniments; empreses de serveis complementaris (hostesses, audiovisuals, mobiliari…); transport; museus; i espais singulars. L’objectiu és que sigui una trobada mensual en la qual es convidi a diferents experts o professionals per treballar junts els objectius marcats. Unes fites que passen per crear un ecosistema MICE a Girona, per tal que tots els agents i entitats del sector treballin de manera coordinada i amb una visió estratègica conjunta que permeti no només augmentar la captació d’esdeveniments, sinó també una reactivació més ràpida de l’activitat davant la situació de pandèmia. Així mateix, s’aposta per la creació de nous productes turístics per donar un ampli ventall de serveis als assistents.

La Taula del Sector MICE Girona és un dels punts forts de les noves línies de treball del Palau de Congressos de Girona, un nou punt de partida amb motiu del 15è aniversari que recull l’experiència d’aquests anys i projecta un futur en què es vol posicionar com un equipament de referència en el sector. La seva activitat vol destacar per la transformació digital, adaptant-se als nous formats d’esdeveniments i amb una oferta innovadora en esdeveniments híbrids i virtuals. Així mateix, el full de ruta inclou potenciar el posicionament internacional i la presència de la marca “Girona, ciutat de congressos i esdeveniments” al mercat internacional. També es vol garantir un servei de qualitat i excel·lència integral en aspectes organitzatius i maximitzar la satisfacció dels assistents als esdeveniments. La voluntat és seguir creant aliances amb les destinacions turístiques de la província per treballar conjuntament en l’enfortiment del sector MICE, així com potenciar un servei que contribueixi a millorar el prestigi de la ciutat com a destinació congressual, oferint suport i acompanyament als prescriptors, societats professionals, científiques i agents intermediaris per impulsar candidatures d’esdeveniments que se celebrin a la ciutat.

Un miler d’actes des del 2006

Des que es va inaugurar el 2006, el Palau de Congressos de Girona ha impulsat un miler d’actes del sector MICE, entre congressos, convencions, jornades o esdeveniments, que han portat més de 400.000 persones a la ciutat i que han generat un impacte mitjà de 258 euros per assistent i dia, tenint en compte que l’estada mitjana a la ciutat dels congressistes és de dos dies (dades de despesa mitjana aportades per Spain Convention Bureau). Així doncs, durant aquests 15 anys, s’ha generat un important impacte social i econòmic, amb actes tan diversos com el Cartoon Fòrum, el Fòrum Gastronòmic, congressos i simposis mèdics nacionals i internacionals, grans convencions o trobades empresarials que han arribat a reunir fins a 3.400 professionals. A més, els actes MICE han ajudat a desestacionalitzar l’oferta turística de la ciutat.

En aquest sentit, més enllà d’esdevenir un motor econòmic, el Palau de Congressos també aposta pel llegat i la transmissió de coneixement dels congressos i els esdeveniments que es duen a terme a la ciutat. És a dir, fer partícip i beneficiària la ciutadania de forma directa, amb propostes com les que s’han generat amb anterioritat al voltant dels esdeveniments, com ara un simulacre d’emergència sanitària de grans dimensions que va implicar més de 100 professionals al parc de la Devesa i el riu Ter i xerrades formatives de primers auxilis a les escoles de Girona en el marc del congrés SEMES, o l’organització d’una cursa per transmetre la importància de l’esport en la prevenció de les malalties cardiovasculars.

Instal·lació audiovisual pel 15è aniversari

En el marc dels actes del 15è aniversari, que tindran lloc del 3 al 12 de juny, a banda de la ja anunciada conferència inaugural de Josep Roca (una de les personalitats que amb més intensitat han recolzat la ciutat de Girona com a destinació de turisme de negocis), el vestíbul de l’Auditori Palau de Congressos de Girona acollirà una instal·lació audiovisual que celebrarà els 15 anys de la vessant congressual de l’equipament amb una doble mirada: per una banda, recordant la trajectòria realitzada, amb una retrospectiva dels principals esdeveniments acollits i, per l’altra, explicant els valors i eixos estratègics dels pròxims anys.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Uns 200 alumnes participen en una marató virtual de 24 hores d’innovació per trobar solucions a propostes empresarials

Notícia següent

Barcelona vol convertir l’Anella Olímpica en el referent internacional del sector ‘Sportstech’

Notícies relacionades