L’Ajuntament de Girona vol evitar aquell turisme “massiu” que visita la ciutat només durant unes hores i que pràcticament no hi fa despesa. Es tracta, sobretot, de grups que hi arriben amb autocars i que, com admet l’alcaldessa Marta Madrenas, no aporten “cap mena de valor afegit” i arriben a “molestar”. Aquest és un dels eixos que recull el Pla Estratègic de Turisme a la ciutat, un document que ha de servir de full de ruta per als propers anys. El pla proposa que Girona aposti per escollir aquells visitants que vol atraure perquè facin estada a la ciutat, pensant en ells ja com a “ciutadans temporals”. I aquí entra en joc el turisme cultural, gastronòmic, esportiu o de negocis. D’altra banda, el pla estratègic també concreta quins són aquells reptes i debilitats que cal afrontar a curt termini. N’exposa tres: els habitatges d’ús turístic, la convivència dels turistes amb els veïns i la situació laboral dels treballadors del sector.
Notícies relacionades
“Com elaborar un pla d’innovació a la meva empresa”, nou taller a Reus
Amb l’objectiu de donar resposta i promoure noves accions que ajudin a l’enfortiment del teixit econòmic, adequades a…
El brot que va intoxicar a infants a Calafell va ser pel mal estat del menjar
L’Agència de Protecció de la Salut de Catalunya ha conclòs que el brot lleu que van patir 44…
Blanes renovarà diumenge el Vot de Vila a l’Aplec de Sant Rafel, una tradició que es manté des de l’any 1795
El diumenge 22 d’octubre Blanes reviurà una de les tradicions més nostrades i longeves amb què compta aquest…