Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Figueres presenta les accions turístiques per aquest estiu

Avatar photo

Figueres ha presentat avui les actuacions en matèria de turisme per aquest estiu. L’estratègia turística de la ciutat de Figueres passa per posicionar Figueres com la ciutat de l’Empordà, una ciutat que aglutina serveis, cultura, comerç, oci, gastronomia… i vol ser punt de referència per tot el turisme que està a l’entorn de 100 quilòmetres a la rodona.

L’objectiu és reforçar i intensificar els mercats emissors turístics ja existents, atraient públics propis com el de la Costa Brava Nord, el Sud de França i les persones que s’allotgen o tenen segona residència a la Costa Brava Nord, especialment tenint en compte la limitació en la mobilitat de persones a nivell europeu i internacional aquest 2021.

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, ha remarcat que “tenim una estratègia treballada i estudiada des de la regidoria de Turisme, per posar en valor tots els atractius turístics, culturals, comercials, d’oci i gastronomia de la ciutat. Tenim clar que volem ser un punt de referència no només pels habitants de l’Empordà com a ciutat de serveis, sinó també un punt de visita obligada per a tots els turistes que visiten l’entorn”.

Per la seva banda, el regidor de Turisme, Alfons Martínez, ha explicat que “avui presentem un pla estratègic de Turisme iniciat fa dos anys pràcticament executat. Hem creat una estructura turística a la ciutat i fer que el turisme sigui el màxim d’accessible, teixint sinèrgies público-privades”.

Les accions que es porten a terme són les següents:

Marca Figueres: Reforçar la marca Figueres a través del concepte “Figueres. La ciutat de l’Empordà”, com una ciutat segura, cultural i de serveis i que esdevingui un focus d’atracció especialment pels empordanesos, pels propietaris de segones residències, que ens coneixen i són usuaris habituals dels serveis de la ciutat. També pels francesos de la Catalunya Nord en un radi que pot arribar fins a Toulouse, Narbona, Montpellier…, visitants també habituals.
Nova marca gràfica del nom de la ciutat, dissenyada per Àlex Gifreu, que incorpora la fulla de figuera de cinc lòbuls que havia format part de la història de la ciutat des del segle XV
Bosses de roba amb la nova tipografia i la fulla de figueres

2. Instal·lació amb el nom Figueres a l’espai més fotografiat de la ciutat, davant la Torre Galatea. Aquest espai ha esdevingut un referent fotogràfic mundial per l’afluència al Teatre-Museu Dalí i cal aprofitar-ho per remarcar el nom de la ciutat i alhora crear un nou node turístic

3. Modificar la senyalèctica turística: adaptar-la a l’actualitat, modernitzar-la i que sigui més funcional. Eliminació de senyalitzacions obsoletes, algunes dels anys 90 i homogeneitzar-la.
senyalització entrades de la ciutat
senyalització de la zona comercial
aparcaments dissuassius: indicacions turístiques d’accés en cotxe a tots els altres aparcaments de la ciutat i a peu des de l’aparcament fins al centre urbà

4. Rutes turístiques. Oferta permanent al llarg de tot l’any de rutes turístiques a la ciutat en diversos idiomes, amb l’aprovació dels preus públics corresponents (fins ara gratuïtes).
Ruta Dalí. Visites guiades que amplien la informació del tríptic de la ruta de panots de formigues dalinianes.
b) Ruta Dalí: Vadoret i el seu osset. Visita teatralitzada per a públic familiar entorn de la figura de Dalí. En col·laboració amb el Museu del Joguet de Catalunya

c) Sant Pere ens obre les portes. Visites guiades a l’església, amb accés al campanar. Estrena pel Mil·lenari de l’església de Sant Pere. Signatura d’un conveni amb el Bisbat de Girona.

d) Bicentenari Narcís Monturiol. Visita oferta durant la celebració del seu bicentenari de Narcís Monturiol (2019-2020)

e) Entramuntanades. Dones altempordaneses que han fet història. Visita guiada complementària a l’exposició del Museu de l’Empordà “Pintar, crear, viure. Dones artistes a l’alt empordà (1830-1939)” (2020-juny 2021)

f) Rutes enogastronòmiques de Figueres. Creació de 3 itineraris que recorren diversos indrets del centre de la ciutat i accedeixen a restaurants col·laboradors per fer descobrir i tastar la gastronomia empordanesa, des de la més tradicionals a la més avantguardista, així com els seus productes locals, especialment els vins de la DO Empordà.

5. Dalí de Figueres. Projecte temporal creat en col·laboració amb la Fundació Gala-Dalí i l’Associació Comerç Figueres (juliol-agost 2021)

10 figures de Salvador Dalí a mida real en diversos indrets del centre de la ciutat durant el dia. Anvers: fotografies del personatge. Revers: QR amb explicacions en 4 idiomes entorn el vincle de Dalí amb l’emplaçament de la figura.
projeccions lumíniques de diverses obres de Salvador Dalí a Torre Galatea, façana de l’Ajuntament i de l’Escorxador.
shopping nights els dijous: botigues obertes dins les 23h i música en directe en diversos emplaçaments dels carrers comercials.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Èxit de participació en l’oferta lúdica i esportiva ‘A l’Estiu, viu l’Esport’ de la Seu d’Urgell

Notícia següent

Absolts els cinc denunciats per les destrosses als ‘tòtems de la Dignitat’ de Girona

Notícies relacionades