La Ciutat de Girona

Estudiants d’ESO assisteixen a un taller de rap amb esperit crític a Roses

Els alumnes participen en un procés creatiu que busca empoderar-los en les seves capacitats i fomentar la cooperació i la cohesió de grup

Alumnes de primer i segon d’ESO de l’institut Illa de Rodes van assistir ahir a la primera sessió del taller de rap que l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses ofereix aquest curs a través del Pla Educatiu d’Entorn. Amb aquesta activitat, s’introdueix l’art urbà entre l’alumnat, com a eina per fomentar l’esperit crític, la creativitat i l’ús del llenguatge a través de l’oralitat.

El nou taller de rap té per objectiu fer servir la creativitat per treballar valors d’igualtat, millorar les competències de l’àmbit lingüístic i artístic, fomentar la cohesió de grup i promoure el desenvolupament personal i social de tots els participants. En total, 12 joves de primer i segon curs d’ESO participaran en aquesta edició iniciada ahir i que durarà fins al pròxim 13 de maig, oferint una sessió setmanal de dues hores de durada, en horari extraescolar. 

Les activitats compten amb l’acompanyament i supervisió d’un professional de l’empresa Versembrant, que ofereix una proposta educativa basada en tallers de rap i hip-hop, de producció i d’arts plàstiques, dirigida a potenciar la creativitat artística entre la gent jove, a la vegada que fomentar la seva capacitat de reflexió i crítica davant situacions de discriminació, com poden ser l’homofòbia, la violència, el racisme, el sexisme…, així com altres temàtiques d’interès actual i d’especial influència entre el jovent (consum de drogues, xarxes socials, assetjament, rols de gènere…). 

Durant les sessions els alumnes participen en un procés creatiu que busca empoderar-los en les seves capacitats i fomentar la cooperació i la cohesió de grup. A més, inclou el rap com a eina pedagògica, que permet l’ús del llenguatge informal i dels recursos lingüístics propis dels joves com a via de creació i d’aprenentatge, a través d’un procés on l’oralitat i la pràctica del ritme, l’accent i l’entonació esdevenen elements de reforç de l’idioma.

Melissa Redacció Grua

Missatges recents

L’oferta de Casals d’estiu de Ripollet compta amb 16 propostes diferents

Els infants i joves de Ripollet podran gaudir enguany d'una variada oferta de Casals d'Estiu,…

21 minuts fa

Gairebé mig miler d’infants pren part al Congrés de ciència de l’UdA

Prop de 500 infants de primera ensenyança de tots els sistemes educatius del país han…

35 minuts fa

Sánchez diu que està “completament descartat” que el PSC investeixi Puigdemont

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest divendres que està "completament descartat"…

45 minuts fa

VÍDEO | Un grup de joves apallissa una parella al centre de Lleida

L'Ana i la seva parella van rebre una brutal pallissa el passat dissabte quan tornaven…

51 minuts fa

Alumnes de l’Institut Mar de la Frau visiten l’Ajuntament de Cambrils

Un grup d’una desena d’alumnes d’educació especial de 1r i 4t d’ESO de l’Institut Mar…

57 minuts fa

TMB se suma a la celebració de la Nit dels Museus 2024

Per facilitar l’accés dels assistents als diferents centres i museus de Montjuïc que obren portes…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.