Veïns de Blanes i Malgrat ‘estrenen’ el nou pont de la carretera que els uneix

La nova infraestructura, que es va posar en marxa divendres a la tarda, està sent aquest cap de setmana un atractiu per ser visitat, especialment aquest diumenge pel bon temps

Veïns de Blanes i Malgrat ‘estrenen’ el nou pont de la carretera que els uneix. CEDIDA

Aquest cap de setmana, sense cap mena de dubte, un dels principals atractius amb què han comptat els veïns de Blanes i Malgrat de Mar ha estat poder visitar in situ el nou pont que uneix per carretera les dues poblacions que limiten territorialment Girona i Barcelona. Des del passat gener, en què les inundacions del riu a conseqüència del Temporal Glòria va destrossar tant aquest pont com el que hi havia al costat -per on transcorre la via de tren-, s’ha hagut de seguir des de la distància la seva recuperació.

La nova infraestructura es va posar en marxa la tarda d’aquest passat divendres, en un acte oficial senzill però ple de contingut que van encapçalar els alcaldes dels dos municipis, Àngel Canosa i Joan Mercader, així com el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Des de llavors, el pont ha estat un dels indrets més concorreguts de Blanes, per gaudir de les vistes que s’hi veuen i comprovar els canvis que s’hi ha fet. La carretera, en l’extrem de Blanes és la GIP-6831, i en el de Malgrat la BV-6001.

Si bé aquest passat dissabte el mal temps i la pluja intermitent va fer tirar enrere molta gent, el sol i les agradables temperatures d’avui diumenge han propiciat que el regalim de gent des de primera hora del matí hagi estat constant. La immensa majoria ha passejat pel pont a peu o en bicicleta. I és que les mesures per contenir la pandèmia inclouen el confinament municipal, de manera que durant aquest cap de setmana només es podia creuar el pont si era per causa justificada, extrem que s’han encarregat de comprovar agents de la Policia Local de Blanes des de divendres a la tarda, quan va entrar en funcionament la nova infraestructura.

Un pont més ample i dotat d’un carril per a vianants i ciclistes

Un dels aspectes més comentat pels qui han ‘estrenat’ el pont ha estat les millores que ha suposat respecte l’anterior pont que hi havia en aquest indret. No tan sols perquè hi ha un carril d’anada i un altre de tornada amb suficient amplada perquè puguin passar dos vehicles amb total seguretat. Al costat dels vials per a circulació rodada, hi ha un carril exclusiu per a vianants i ciclistes.

Amb tot, donada la gran afluència de públic d’avui, afegit a què encara no s’ha senyalitzat la separació de vianants i ciclistes al carril, els agents de la Policia Local de Blanes han aconsellat als qui circulaven en bicicleta que anessin pel vial de circulació de vehicles, enlloc de continuar pel carril protegit. Precisament un dels darrers detalls que manca per arranjar del pont fins que l’obra no sigui lliurada a les respectives diputacions de Girona i Barcelona –responsables del seu manteniment-, és la instal·lació de senyalització horitzontal i vertical. La construcció del nou pont, que ha anat a càrrec de la Generalitat de Catalunya, ha significat un cost de 4’6 M€, té una longitud de prop de 220 metres i una amplada de 13 metres.

També crida l’atenció l’alçada del pont, que és molt més elevada que l’anterior que hi havia fins ara. L’estructura consta de quatre piles que donen lloc a tres trams de 51 trams, i a dos de 33. Per aquesta carretera es calcula que hi circulen diàriament una mitjana de 8.000 vehicles.