Molts de nosaltres encara recordem el terrible temporal Glòria; aquella borrasca que va deixar grans pèrdues físiques i materials. Doncs avui tenim una bona notícia!
La línia Barcelona-Mataró-Maçanet serà posada en marxa a finals d’any. Des del “Fondo de Solidaridad de la Unión Europea” aquestes obres de reconstrucció seran cofinançades.
Des d’Adif ens informen que, a finals de setembre, es va acabar la construcció del pont del riu Tordera, per tal de poder tornar a crear la línia ferroviària entre Malgrat de Mar i Blanes. Aquesta construcció i la seva posada en marxa han suposat una plantilla d’uns 40 operaris en torns de 24 hores, inclosos els caps de setmana. Una inversió de 8,6 milions d’euros.
A mitjans d’octubre es van realitzar les proves de càrrega sobre l’estructura, per tal de comprovar la seva durabilitat i resistència. Aquesta prova es va dur a terme amb un tren amb 3 locomotores i amb un pes total d’unes 300 tones. El muntatge de les vies i les catenàries ja ha finalitzat. En aquest precís instant, s’estan dedicant a les instal·lacions i a les telecomunicacions de la infraestructura.
A part d’aquestes últimes instal·lacions, s’està tramitant tota la documentació que demana l’ “Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria” (AESF) per tal d’homologar i autoritzar les obres i instal·lacions fetes per Adif. Esperem que a finals d’any la connexió entre Blanes i Malgrat de Mar sigui favorable.