Blanes recupera ‘En Bla i la Nes’, dos personatges fantàstics, per la Campanya de Tardor

Avatar photo

73 establiments de l’ABBC participen en la campanya d’en Bla i la Nes

La tarda d’aquest passat divendres es van presentar els elements centrals de la ‘Campanya de Tardor’ que impulsa l’ABBC, l’Associació de Botiguers de Blanes Centre, amb el suport de l’Ajuntament de Blanes. El passat mes d’octubre la iniciativa ja va començar a escalfar motors amb els primers ingredients per començar a donar-la a conèixer, i ahir es van repartir els contes que constitueixen el seu nucli central.

La presentació, que va acollir-se a la Plaça d’Espanya, la van encapçalar el president de l’ABBC, Lluís Pascual, acompanyat de l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, el tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Albert Sanz, així com membres de la junta de l’entitat comercial i el creador dels personatges de la campanya, Sergi Ros. També van participar-hi bona part dels establiments adherits a la iniciativa.

La campanya ‘En Bla i la Nes, una aventura per aquesta tardor’, recupera un projecte engegat fa 20 anys amb la suma d’esforços de diversos departaments de l’Ajuntament de Blanes –Cultura, Arxiu i Educació- per explicar la història de la vila a través de contes infantils protagonitzats per dos personatges animats: en Bla i la Nes. El relat era un compendi de capítols que es van repartir a les escoles, dissenyats per l’artista blanenc Sergi Ros.

Durant les darreres setmanes, les siluetes d’en Bla i la Nes s’han reproduït en diversos establiments que s’han adherit a la campanya. Són els seus contorns, com si la seva ombra comencés a deixar-se veure sense identificar encara el seu rostre, per anar creant la sensació de misteri i l’espera de nous esdeveniments que tot conte infantil inclou. S’ha estat preparant el terreny per aquest retorn dels personatges creats tot just al principi del nou mil·lenni.

73 establiments de l’ABBC participen a la campanya d’en Bla i la Nes

Ara, 20 anys més tard, apel·lant al públic infantil i familiar, l’ABBC ha cregut oportú recuperar en Bla i la Nes, que formen part de l’ideari col·lectiu del municipi amb una doble vessant. Per un costat, recuperar la generació que ara ja tenen entre 20 i 30 anys, i de l’altra obrir un nou món de contes i animació a totes les criatures que encara no els coneixen. Un total de 73 establiments participen en la campanya, que té com a nucli central els dos personatges fantàstics.

S’ha creat un nou conte d’aventures d’en Bla i la Nes sobre la tardor on es potencien els elements propis del comerç local. Cal dir que als dos simpàtics personatges d’en Bla i la Nes ara se n’hi ha afegit un de nou, que figura ser l’antagonista de tots dos. És l’entremaliat ‘Scorp’, que s’ha pogut veure aquests dies acompanyant les siluetes d’en Bla i la Nes als aparadors i als tòtems, així com al nou conte editat ara.

Ahir es van repartir els contes entre les botigues adherides a la campanya, perquè al seu temps els distribueixin entre els seus clients. Les il·lustracions del conte inclouen diversos buits per poder completar-lo amb els adhesius que els comerços oferiran als clients per les compres, i al final de la campanya es farà un sorteig dels vals de compra entre totes les persones que l’hagin completat.

Està previst que es reparteixin 2.000 contes, 10.000 sobres de cromos que completen els buits de les narracions amb 3 cromos cadascun, és a dir: un total de 30.000 cromos. Cada botiga repartirà un centenar d’aquests sobres, mentre que en total hi haurà 1.500 vals de compra i 10 grans premis quan finalitzi. El sorteig final dels vals de compra es farà el 10 de desembre, entre totes les persones que hagin completat el conte que protagonitzen en Bla i la Nes, així com l’Scorp.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

ÚLTIMA HORA: Un home de 80 anys mata a la seva dona

Notícia següent

VÍDEO: Una noia és agredida per la seguretat a una discoteca catalana

Notícies relacionades