Dissabte, 25 de gener de 2025
És notícia

Tancament de més de 200 garatges per acabar amb les ocupacions a Banyoles

Avatar photo
S’ha dut a terme a la plaça de La Pau durant en les últimes setmanes. Arran de les ocupacions dels darrers mesos, hi havia una sensació d’inseguretat entre els veïns i veïnes de la zona

L’Ajuntament de Banyoles ha tapiat l’accés a més de 200 garatges de la plaça  de La Pau, al barri de La Farga, per acabar amb les múltiples ocupacions que hi  havia hagut d’aquests espais i que havien provocat molèsties i manca de  seguretat entre les comunitats de veïns d’aquesta zona.  

El passat mes d’abril es van iniciar les actuacions per desallotjar i tapiar l’accés  a diferents garatges ocupats entorn de la plaça de La Pau de Banyoles. En poc  més d’un mes l’Ajuntament de Banyoles ha aconseguit tancar l’accés a 210  d’aquests aparcaments tancats que havien estat ocupats i en el que, en alguns  d’ells, s’hi feien activitats il·lícites com el consum i venda de drogues.  

Jordi Congost, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Banyoles ha explicat  que “aquestes actuacions s’han fet sempre amb el vistiplau de les comunitats de  veïns i veïnes i amb les pertinents ordres judicials”. A més, també ha apuntat  que “gràcies a les desocupacions i la clausura d’aquests pàrquings el canvi que  hi ha hagut al barri en només un mes és considerable, com així ens ho han fet  saber les pròpies comunitats”. 

Aquesta actuació, que fa que a aquests garatges no s’hi pugui accedir ni amb  vehicle ni a peu, és temporal per un cop passat un temps avaluar amb la policia i els propis veïns i veïnes com està la situació per plantejar-se reobrir-ne l’accés.

Una actuació per tornar el barri a la normalitat 

La sensació de manca de seguretat i l’increment d’ocupacions dels darrers mesos  van fer posar en alerta al consistori. Els fets ocorreguts el passat 19 de març  que ha acabat amb diferents detencions policials, no van fer més que precipitar  aquestes actuacions que han propiciat el tancament a més de 200 garatges  d’aquesta zona del barri de La Farga.

En aquesta línia, des de l’Ajuntament sempre s’ha mantingut el missatge que, tot i els greus incidents ocorreguts amb diversos policies i mossos ferits, es continuaria patrullant i actuant en aquest  punt del municipi.  

Ara, dos mesos després d’aquell lamentable succés, s’ha aconseguit erradicar la  sensació d’inseguretat i d’impunitat que s’havia creat entorn de la plaça de La  Pau. Això no obstant, des del consistori s’explica que s’estarà amatent perquè  aquesta problemàtica que hi havia a La Farga no es traslladi a d’altres punts de  la ciutat. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La presidenta d’Extremadura, María Guardiola, ingressada a l’UCI

Notícia següent

La Pobla de Mafumet millora la neteja municipal amb una nova màquina escombradora

Notícies relacionades