Dimarts, 19 de març de 2024
És notícia

Més de 7.200 visitants passen per l’Oficina de Turisme de Montblanc durant l’estiu

Avatar photo

A l’agost s’han registrat unes xifres molt positives que han compensat un juliol irregular.

El passat cap de setmana marcà la fi de la tradicional temporada turística d’estiu, encara condicionada per la crisi sanitària de la COVID-19, que ha variat els hàbits vacacionals, de consum i de viatges.

La valoració que se’n fa des de l’Oficina de Turisme de Montblanc és prou positiva. El mes de juliol fou més irregular del que en principi s’esperava. L’agost va complir amb les expectatives.

Pel que fa a l’atenció als visitants les xifres d’aquest estiu encara costa de comparar-les amb les dels anys anteriors a l’esclat de la pandèmia, ja que hi ha hagut un canvi significatiu en el comportament turístic. Resulta obvi la manca de turisme internacional. Per tant, s’agafen com a referència les de l’any 2020.

Al juliol es van atendre 656 consultes (441 el 2020), un total de 1.957 persones (1.140 el 2020). Cal tenir en compte que els mesos de maig i juny ja van ser millors que el juliol de l’any passat (430 consultes i 1182 persones, 525 consultes i 1668 persones, respectivament).

A l’agost foren 1.425 consultes (1.149 el 2020), això foren 4.347 persones (3.208 el 2020).

I fins al 12 de setembre s’havien atès 331 Consultes (l’any passat 377), que representen 917 persones (l’any passat 997). L’any passat el còmput es va fer fins el 13 de setembre. Cal tenir en compte la meteorologia per comprendre millor aquesta lleugera davallada.

Un total, doncs, de 2.412 consultes (l’any passat 1.937) i 7.221 persones ateses (l’any passat 5.345).

L’estiu també ha estat època de visites guiades. Cada dia hi ha hagut la possibilitat de fer la visita monumental i la familiar «Explora Montblanc» estrenada el 12 de juliol. L’any passat es feia la visita enogastronòmica, però aquest estiu no s’ha programat ja que no despertà interès entre els establiments de restauració locals.

El juliol va començar amb pocs turistes i poques visites. Hi va haver 34 visites, amb 207 persones, molt semblant a l’any 2020 (28 visites, 170 persones).

A l’agost, amb més visitants, hi hagué un increment de visites guiades. Van ser 76 visites, amb 796 persones, una mica menys que l’any passat en què l’enogastronòmica tingué una magnífica acollida (79 visites, amb 815 persones).

L’arrencada de setembre no ha tingut les bones condicions climàtiques de l’any passat i s’ha notat en el descens de l’activitat. Fins al dia 12 es van fer 19 visites amb 136 persones; i l’any 2020 fins al 13 havien estat 20 visites amb 193 persones.

Entre l’1 de juliol i el diumenge 12 de setembre han sortit 129 visites, això són 1.139 persones. Per tant, unes xifres pràcticament iguals que l’any passat, amb 127 visites i 1.178 persones. Aquest 2021 la mitjana ha baixat per sota de 9 persones per grup.

Pel que fa a la procedència dels visitants, hi ha hagut un canvi notable respecte les dades de l’any passat i que són incomparables amb les que hi havia fins a 2019. El 2020 més d’un 80% venien de Catalunya, i aquest estiu s’ha reduït al 52%. Hi ha hagut un notable increment dels turistes espanyols (un 36%), la meitat dels quals venien del País Valencià, Euskadi i Madrid. El turista internacional ben just si arriba al 12%, una lenta recuperació després que l’any passat fos pràcticament inexistent.

L’any passat la majoria estaven allotjats a casa seva i feien escapades de descoberta d’unes poques hores. Enguany aquest perfil ha baixat al 26%. Una xifra molt similar als que estaven allotjats a la Costa Daurada (27%, un clar augment respecte l’any passat) i a Montblanc i la Conca de Barberà (28%).

Aquest darrer indicador ha tornat a ser positiu, amb turistes que valoren la tranquil·litat, els espais naturals, el producte de proximitat i les visites culturals. A destacar el fet que el Càmping Montblanc Park, que tradicionalment allotjava una majoria de francesos, ha canviat el perfil de client a causa de la pandèmia. Això es fa evident tant a l’oficina de turisme com als establiments de la vila amb un increment notable de turistes espanyols com mai s’havia vist abans.

Al llarg de l’estiu l’Oficina de Turisme de Montblanc ha pogut anar desenvolupant algunes de les activitats que organitza sota la marca #Safrània365 i Viu Montblanc en família. S’han realitzat la plantada de safrà, el «Vi, glosa i estrelles», l’«Anem a l’hort!», el maridatge de cervesa i formatge, i la passejada nocturna. L’entrada de la tardor es preveu molt activa, amb la tornada de Terrània i Clickània després de les obligades suspensions de l’any passat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El curs escolar arrenca amb normalitat i il·lusió a Lleida

Notícia següent

1168 alumnes comencen les classes a Alcanar

Notícies relacionades