Gran afluència de públic a la Fira Modernista de Terrassa 2022

Avatar photo

Més 35.000 persones han visitat els diferents elements patrimonials de la ciutat i un total de 3.295 n’han participat de les rutes i visites guiades programades

La Fira Modernista de Terrassa ha tancat la seva 19a edició amb un important nombre de visitants en una edició marcada per la gran afluència de públic, l’increment de les activitats programades, així com dels espais i de les entitats participants. Tot plegat ha permès elaborar una amplia i variada oferta d’activitats que, acompanyada de la bona climatologia, ha omplert de visitants els carrers de la ciutat durant tot el cap de setmana.

Un total de 35.109 persones han visitat alguns dels diferents elements que configuren el patrimoni de la ciutat, destacant els 13.116 visitants que han passat per la Masia Freixa, els 14.341 del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, els 4.639 de la Casa Alegre o els 1.565 del Castell Cartoixa de Vallparadís.

Pel que fa al nombre de participants a les diferents rutes i visites guiades organitzades durant la Fira, la xifra ha estat de 3.295 persones. Pel que fa a la seva procedència, un 55,97% de les persones que han participat d’aquestes activitats són de Terrassa, mentre que el 40,93% provenia de la resta de Catalunya, un 1,96% de l’Estat espanyol i un 1,14% de l’estranger.

Aquestes xifres són les registrades en els espais o activitats on es poden comptabilitzar els visitants, i no inclouen el flux de persones que al llarg de tot el cap de setmana han passat pels diferents espais de la Fira, destacant la gran afluència de persones registrat a punts com els tradicionals mercats d’alimentació i artesania o la plaça Vella, la Fira de Ciutats Modernistes del Raval o la Torre del Palau. A més, també destaca el nombre de visitants al Magatzem Pasqual Sala (actual seu de la Cecot), per on van passar 1.348 persones o la Casa Jacint Bosch amb 2.100 visitants durant les jornades de portes obertes de dissabte i diumenge. o el Teatre Principal, que va omplir l’aforament en tots els espectacles programats al llarg del cap de setmana.

La tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat, Núria Marín, afirma que: “La Fira ha estat tot un èxit, amb un gran nombre de visitants arribats d’arreu que han pogut gaudir del nostre patrimoni, la nostra gastronomia, el nostre comerç i la nostra cultura. Desprès de dos anys molt complicats, la Fira ha tornat al lloc que li correspon, els carrers i places de la ciutat, consolidant-se com una de les eines més importants que tenim per projectar Terrassa a l’exterior».

Per la seva banda, el regidor de Turisme, Pep Forn, destaca que: « Enguany, s’han incrementat el nombre d’activitats, espais i també les entitats participants a la Fira, i hem vist els carrers de la ciutat més plens que en edicions anteriors. Hem incrementat l’oferta, ampliant horaris i activitats, hem reordenat els espais, per tal d’evitar al màxim les aglomeracions. A partir d’aquest moment, comencem a treballar per preparar la de l’any vinent, amb la dansa com a protagonista, amb l’objectiu d’aconseguir fer una Fira Modernista encara millor».

Pel que fa al nombre de consultes als dos punts d’informació turística de la Fira, al Raval de Montserrat i al parc de Sant Jordi, s’han rebut un total de 3.195. D’aquestes, un 52,58% han estat fetes per visitants de Terrassa, mentre que la resta, un 47,39%, les han fetes persones de fora de la ciutat.

En els pròxims dies l’Ajuntament donarà a conèixer el resultat de les enquestes de satisfacció fetes a les persones visitants durant la Fira.

La Fira Modernista a Internet i xarxes socials

Per la seva banda, un total de 39.585 usuaris i usuàries han visitat la pàgina web www.firamodernista.cat, només durant el cap de setmana amb un increment de més del 70% respecte al 2019.

Les xarxes socials Twitter, Facebook o Instagram també han informat i han fet difusió de la Fira promocionant-la activament, destacant les gairebé 32 mil impressions i 5.500 interaccions a Twitter o els 3.000 m’agrada aconseguits amb els 97 missatges i els 35 vídeos de la Fira publicats a Facebook.

A més, el perfil de la Fira Modernista a Instagram ha experimentat un important creixement, aconseguint incrementar en més de 700 el nombre de nous seguidors i seguidores durant la Fira i registrant un total de 9.185 publicacions amb l’etiqueta de la Fira Modernista, aconseguint fins a 400 mil impressions.

La dansa protagonitzarà la Fira del 2023

Com ja es tradicional i coincidint amb la seva cloenda, es va anunciar que la vintena edició de la Fira Modernista de Terrassa estarà dedicada a la dansa, que prendrà així el relleu de la temàtica de la universitat, protagonista de la Fira d’enguany.

L’Ajuntament de Terrassa va impulsar la Fira Modernista l’any 2003 amb l’objectiu de recuperar la vella tradició de la Fira de la Primavera i, alhora, recordar una època que ha marcat Terrassa. Un període en què la indústria tèxtil va fer créixer la ciutat en molts aspectes: demogràfic, econòmic, cultural o artístic. Des de l’any 2007, la Fira està declarada per la Generalitat de Catalunya com a Festa Local d’Interès Turístic de Catalunya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

VÍDEO: Una dona salva el seu gos que cau per la finestra

Notícia següent

Els alumnes de l’Escola Miramar visiten l’Ajuntament de Vila-seca

Notícies relacionades