Els treballs a l’L4 del metro de Barcelona, entre les estacions de La Pau i Selva de Mar, han començat aquest dissabte amb la desconeixença de molts passatgers: “No estava al cas”. Així s’ha expressat Kevin Expósito, usuari habitual de la línia a l’estació de La Pau. També s’ha mostrat sorpresa Abril Rueda, que va a diari a la feina amb la línia groga: “Ahir van avisar del tall a L9 nord, crec, però no van dir res de l’L4”. La interrupció del servei en aquest tram, que serà fins al 22 d’agost, és per millorar l’accessibilitat a l’estació de La Pau, fer actuacions a la infraestructura de la via i per instal·lar una agulla de tipus ‘bretelle’ que permetrà augmentar la capacitat del transport.
L’inici dels treballs ha sorprès a diverses persones en les primeres hores del tall, ja vinguessin del transbord de l’L2 com a la mateixa estació de La Pau. En Kevin Expòsito reconeix que quan va amb metro es posa “els auriculars i el mòbil” i no es fixa si s’informa de possibles incidències. En canvi, Ester Povedano sosté que quan ha pujat al comboi a Badalona (L2) “no hi havia informació ni tampoc s’ha advertit per megafonia”.
Segons ha precisat Povedano, té “moltes parades” per adonar-se de qualsevol avís “i no han dit res”, ha lamentat. Ella es dirigia cap al centre comercial de Diagonal Mar i no ha estat l’única que s’ha aturat davant la tanca que impedia l’accés a l’andana de La Pau.
Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) ha habilitat un bus especial que cobreix el recorregut comprès entre La Pau i Selva de Mar (La Pau, Besòs, Besòs Mar, el Maresme | Fòrum i Selva de Mar), amb el mateix horari que el metro i amb freqüències de quatre minuts en hores punta. Una solució que Abril Rueda critica, ja que trigarà més temps per arribar a destí: “El temps que passo al bus, després baixar per tornar a l’L4 i arribar a la Barceloneta”.
El telèfon mòbil i els informadors que ha posat TMB han servit per guiar als passatgers, entre els quals alguns turistes, molts dels quals carregats amb tovalloles i para-sols per anar a la platja. A més de l’autobús, la gestora del transport públic recomana utilitzar la connexió amb l’L2 a La Pau, així com utilitzar les línies de bus V31 (Mar Bella-Trinitat Vella); del Trambesòs T4 (enllaça Glòries amb Selva Mar i El Maresme | Fòrum), T5 i T6 (uneix Glòries amb Besòs) i de Tusgsal B20 (Ronda Pere-Pl. Urquinaona-Les Oliveres (Santa Coloma de Gramenet)) i B25 (Ronda Sant Pere-Pl. Urquinaona-Pomar (Badalona)).
Les obres al tram entre La Pau i Selva de Mar són les terceres que s’estan fent de forma simultània al transport del subsol barceloní. A l’L5 van començar el 25 de juny i duraran fins a l’1 de setembre i l’afectació és entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc. A l’L2, que també van arrencar el mateix dia i s’allargaran fins al 25 d’agost, no hi ha trens entre Paral·lel i Sagrada Família.
D’altra banda, entre el 5 el 25 d’agost s’intervindrà a L’10 nord entre Gorg i La Salut, a Badalona. Tot plegat s’ha fet, segons va informar TMB, per arribar a la 37a edició de la Copa Amèrica de vela, que començarà el 22 d’agost.
La Guàrdia Urbana —conjuntament amb el cos de Bombers de la ciutat, els Mossos d’Esquadra i Protecció Civil de L’Hospitalet—…
El procés per cobrir la gerència de promoció econòmica torna a estar en marxa. L'Ajuntament de Tarragona ha publicat les…
El Nàstic de Tarragona ocupa la tercera posició del Grup 1 de Primera Federació després de perdre contra a casa…
L'Audiència de Girona ha jutjat un pare que s'enfronta a 18 anys de presó, acusat de fer tocaments i violar…
El pressupost de despesa agregat total del sector públic per a l’exercici 2025 és d’1.922.134,07 milers d’euros, amb un increment…
Build Peace 2025 se celebrarà els dies 21, 22 i 23 de novembre a La CIBA de Santa Coloma de…
Esta web utiliza cookies.