La Ciutat de Barcelona

Sant Joan de Déu fa tests a nens petits amb malalties cardiorespiratòries per volar en avió sense risc de desestabilitzar-se

Els professionals mèdics exposen els pacients a l’ambient hipobàric en una cabina ideada per aquesta prova

L’Hospital Sant Joan de Déu ha posat en marxa recentment una cabina que permet exposar pacients amb malalties cardiorespiratòries greus a l’ambient hipobàric que es produeix durant el vol en avió per prescriure-li un tractament preventiu si és necessari. Les persones amb malalties cardiorespiratòries greus tenen més risc de presentar una insuficiència respiratòria quan viatgen en avió degut a la baixada de pressió atmosfèrica. Tot i les mesures de pressurització que incorporen els avions, a mida que l’aparell va agafant alçada, la quantitat d’oxigen a l’aire baixa dràsticament fins a un 15%, mentre que a nivell de mar és d’un 21%.

Aquest canvi no suposa cap risc per a la majoria de la població, però per exemple els infants amb pneumopaties greus i cardiopaties molt complexes, aquesta baixada de pressió pot desestabilitzar i causar una insuficiència respiratòria que pot donar lloc a una situació d’emergència mèdica.

El que fa Sant Joan de Déu és un test d’hipòxia isobàrica (THI). Així, els professionals del Servei de Pneumologia poden determinar si un pacient té risc de patir una insuficiència respiratòria durant el viatge en avió. Si és així, se li poden prescriure mesures preventives per evitar-ho.

Fins ara, una desena de pacients s’han sotmès al test d’hipòxia isobàrica a l’Hospital Sant Joan de Déu.

La cabina que es fa servir és de plàstic transparent i segellada, i disposa de dues vies per a l’entrada de nitrogen i oxigen. Un cop el pacient entra a la cabina -acompanyat d’un dels pares si són molt petits- s’acomoda i els professionals obren la font de nitrogen fins que la concentració o proporció d’oxigen descendeix fins al 15%. Al llarg de la prova, que dura 20 minuts, monitoren la freqüència respiratòria, la freqüència cardíaca i la saturació d’oxigen del nen.

Si el pacient presenta una saturació d’oxigen mantinguda durant un o dos minuts, els professionals li administren, mitjançant unes ulleres nasals, la dosi suplementària d’oxigen que necessita per mantenir la saturació per sobre del 94%.

En acabar el test, els professionals entreguen a la família un informe mèdic que pot presentar a la companyia en el cas que necessiti oxigenoteràpia durant el vol, per tal de tenir la previsió d’aquest recurs autoritzada i a punt durant el viatge.

SergioLahoz

Missatges recents

Tràgic incendi a Lleida: mor un home atrapat per les flames a casa seva

Matinada tràgica a Lleida per l'incendi mortal en un pis del carrer Príncep de Viana. El foc es va originar…

5 minuts fa

Mor una dona de 58 anys atrapada a l’incendi del seu pis

Aquesta matinada, els Bombers han rebut l'avís que un habitatge de la localitat de Mérida estava en flames al voltant…

35 minuts fa

Portar el gos al treball ja és una realitat: “tothom està més content”

Menys estrès, més bon ambient i millor conciliació. Aquests són alguns dels beneficis que s'atribueixen a les polítiques ‘pet friendly’,…

50 minuts fa

Esquerra i Junts s’oposen amb una moció al tancament de la ludoteca Arenys del Segre

Els grups municipals d’Esquerra Republicana i de Junts per Catalunya han registrat conjuntament una moció per instar el Ple de…

1 hora fa

Tarragona destinarà prop de 500.000 euros per millorar Palau Firal i de Congressos

El Govern municipal portarà al proper plenari del 26 de juny un modificatiu de crèdit que inclou 481.820,05 euros per…

1 hora fa

Denuncien greus vulneracions al personal de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona: Més de 30 dies pendents de gaudir

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alçat la veu contra les condicions laborals que, asseguren, pateix el…

14 hores fa

Esta web utiliza cookies.