fbpx

Nova zona verda a Gavà Mar amb 2.000 noves places de pagament

Avatar photo

La temporada vinent de platja, Gavà Mar ampliarà l’oferta d’aparcament regulat  amb l’objectiu de minimitzar i ordenar la presència de vehicles privats durant el  període estival, i al mateix temps augmentar l’aparcament garantit per als veïns  i veïnes de Gavà. Així ho estableix el reglament aprovat ahir pel Ple Municipal  amb el suport de tots els grups municipals, tret de VOX que va votar en contra.

La regulació de l’estacionament abastarà la totalitat del barri marítim, i té com a principal novetat la creació d’una zona verda de pagament i control horari per a vehicles forans, que comptarà amb un total de 2.040 places.

La nova zona verda conviurà amb la zona taronja d’ús exclusiu i gratuït per a residents i vehicles censats a Gavà, que amplia el nombre de places, passant de  650 a 962.

L’increment de places taronja es produirà principalment a les dues zones  ubicades per sobre de l’autovia C31, per evitar el trànsit de vehicles forans per aquestes zones menys accessibles. Les places de la nova zona verda estan  distribuïdes per tot el barri, i incorporen a més el fins ara aparcament destinat a  vehicles eco situat a l’avinguda Europa.

 

Aparcament regulat des del 15 d’abril

Les zones d’aparcament regulat entraran en servei el 15 d’abril. Seran operatives de 9 del matí a 9 del vespre tots els caps de setmana i festius fins al 30 de  setembre, i cada dia de la setmana entre el 24 de juny i el 31 d’agost. D’aquesta  manera, la regulació en dies feiners coincidirà amb el període de plena temporada de platja i amb el gruix de les vacances escolars.

La modificació de les zones d’estacionament regulat sorgeix de l’estudi elaborat  amb el suport de la Diputació de Barcelona, que té l’objectiu de possibilitar  l’aparcament dels veïns i veïnes de Gavà i alhora reduir el trànsit de vehicles forans que busquen aparcament. Això redundarà en una major fluïdesa del  trànsit, millor seguretat viària i una reducció de les emissions de gasos  contaminants.

Altres objectius de la nova regulació passen per garantir el compliment de les  freqüències de pas dels autobusos que circulen per Gavà Mar, en especial els  caps de setmana d’estiu, i millorar l’oferta d’estacionament per als treballadors,  propietaris i clients dels establiments del barri.

Tarifes per a forans i preus reduïts per a residents

A la zona verda hi hauran d’estacionar les persones no empadronades a Gavà,  abonant una tarifa estàndard per control horari. Aquesta tarifa oscil·larà entre els  1,60 euros per 30 minuts, i els 19 euros per un dia sencer. Els vehicles ECO I  ZERO tindran 2 hores gratuïtes.

Els residents d’habitatges inclosos dins de l’àrea regulada podran estacionar a  les places verdes amb el pagament d’una tarifa tova d’1 euro al dia, un preu simbòlic atès que ja disposen de places taronja. No hi podran estacionar els seus vehicles més de 7 dies seguits.

Per fer efectiu el pagament s’instal·laran 17 parquímetres. També es podrà fer  efectiu el pagament amb les aplicacions mòbils AMB Aparcament i AMB  Aparcament residents.

 

Més places de zona taronja i més destinataris

Amb la nova regulació, els residents a Gavà disposaran de més places  d’estacionament gratuït, un total de 962, a la zona taronja.

Hi podran aparcar persones amb segona residència a Gavà Mar, treballadors  d’establiments o titulars d’activitats econòmiques al barri; en els tres casos caldrà  adquirir un abonament de 100 euros/any. També hi podran estacionar, en aquest cas gratuïtament, vehicles de persones amb mobilitat reduïda, estiguin censats o no a Gavà, sempre que disposin de l’acreditació corresponent.

 

Més ingressos

La posada en marxa de la nova regulació de l’aparcament a Gavà Mar comportarà uns ingressos anuals de prop d’1,2 milions d’euros. Es preveu que  els beneficis nets —un cop descomptades les despeses de personal tècnic i de vigilància així com d’instal·lació i manteniment— superin els 615.000 euros anuals.

Un cop implantada la nova regulació de l’estacionament en Gavà Mar, de cara al 2025, l’Ajuntament abordarà la modificació d’ús i tarifes de la zona blava del nucli urbà, així com la creació gradual de zones verdes i d’aparcaments dissuasius —també tipus Park&Ride— a la resta del municipi.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Constantí aprova el Pla d’Igualtat

Notícia següent

VÍDEO | Un cotxe s’estavella contra un bar i atropella una dona

Notícies relacionades