Les obres de la L5 del metro avancen a bon ritme. Avui la premsa hem pogut visitar les vies de l’estació de Cornellà Centre, una de les parades on s’estan duent a terme diversos canvis per la millora de tota la infraestructura. Concretament, durant la visita hem pogut veure la instal·lació de les agulles tipus ‘bretelle’, que permetran millorar la flexibilitat a l’hora de fer canvis de trens a les vies. Les obres s’estan fent per fases, entre les parades de Cornellà Centre i Collblanc. El seu objectiu principal és poder incorporar quatre nous combois a partir del setembre. En total, s’arribarà a 37 trens al setembre en hora punta, i la intenció és que en siguin 41 de cara al 2026. Tot plegat perquè la freqüència de pas de la línia sigui de 2,15 minuts.
Les obres de la L5 estan previstes que s’acabin el 2 de setembre. Segons la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, que ha estat present durant la visita, tot està avançant sobre el calendari previst. A banda d’incorporar les agulles ‘bretelle‘, les obres també s’estan aprofitant per fer treballs accessoris. Per exemple, una renovació de la ventilació, l’engreixament de les vies, la renovació d’ascensors per millorar l’accessibilitat, els lavabos i les millores en el sistema de la catenària. Tal com ha detallat Bonet, també s’ha incorporat bases de formigó noves per tal de reduir les vibracions que produeix el pas dels combois. “És una de les demandes més importants i aprofitem els mesos d’estiu per entomar les obres”, ha mencionat.
Segons ha explicat el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, la instal·lació de les agulles ‘bretelle’ permetrà que mentre un tren descarrega passatgers al final de la línia (Cornellà Centre), l’altre comboi pugui canviar de sentit per tal d’iniciar el viatge. De fet, aquest sistema també s’està incorporant a altres línies, com per exemple la L4, a l’estació La Pau, precisament amb el mateix objectiu que a la L5.
Les obres s’estan executant per trams, entre les parades que actualment estan sense servei (Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases, Ernest Lluch i Collblanc). Entre Sant Ildefons i Can Boixeres s’ha renovat la via i s’ha substituït el balast per formigó, per tal de reduir les vibracions i per tant les molèsties als veïns. D’altra banda, també s’ha fet un recrescut a les andanes de Cornellà Centre, per tal d’incrementar l’accessibilitat.
La previsió és que al llarg d’aquest mes d’agost es facin les proves pertinents per garantir que el 2 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, la Línia 5 del metro torna a estar totalment operativa. Els treballs suposen una inversió de 16 milions d’euros.
Des del Museu d’Història de Tarragona s’ha reformulat la visita a la Volta del Pallol on hi ha dos clars…
Del 25 al 27 de juny se celebren tres concerts oberts al públic en l’edició 2025 de ‘Notes d’Estiu’, organitzat…
Durant la jornada d'avui, els Bombers de Ponferrada han atès un accident de trànsit entre dos vehicles que han patit…
Les fortes pluges caigudes aquest dilluns a la tarda han deixat inundat el carrer Baixada del Molí d'Andorra la Vella.…
L’Iran ha atacat aquest dilluns la base militar dels Estats Units a Qatar com a resposta al bombardeig ordenat pel…
Un pacient de l'hospital La Fe de València ha perdut la vida després de l'incendi que ha afectat a la…
Esta web utiliza cookies.