Segona edició del Barcelona Fashion Forward. CEDIDA
Dels projectes seleccionats, un 60% són liderats per dones i un 40% per homes; tots els projectes són locals i es treballarà en el seu creixement, accés a finançament, comercialització expansiva i, per a qui ho consideri, la seva projecció al mercat internacional.
Aquest 6 de maig, comença la mentoria a les 10 marques emprenedores de disseny i moda seleccionades a la segona edició de Barcelona Fashion Forward, un programa de l’Ajuntament de Barcelona que prové de la Direcció de Promoció de Disseny i les Indústries Creatives de Barcelona Activa. El principal objectiu és donar suport i impulsar a dissenyadors i dissenyadores, marques emergents especialitzades en confecció i disseny de productes tèxtils de dona, home, infantil, calçat, accessoris i altres complements. El programa Barcelona Fashion Forward s’inscriu en l’aposta estratègica del govern municipal per impulsar el talent local en els diferents àmbits de la creativitat, i vol consolidar marques i persones del món del disseny que ajudin a vertebrar un teixit que situï la ciutat com a referent en talent, moda i innovació.
El regidor d’Indústries Creatives, Xavier Marcé, n’ha destacat que “així com ha succeït en la primera edició del programa, són marques que tenen molt a aportar en matèria d’innovació i creativitat, atès que la totalitat de les start-ups triades tenen el denominador comú de processos de creació a mida, cuidant els detalls, amb una qualitat superior, i que neixen i desenvolupen la seva història a la ciutat de Barcelona”.
Mercat postpandèmia
Aquesta segona edició, a diferència de l’anterior, estarà marcada en un mercat postpandèmia, amb factors potencials com la digitalització i la sostenibilitat. En aquest nou marc, les indústries creatives continuen sent un dels sectors estratègics de futur, que crearan llocs de treball de qualitat –així ho contempla la nova agenda econòmica de ciutat– i perquè això passi, s’impulsen programes com el Barcelona Fashion Forward.
En aquesta edició, des d’un inici, les empreses rebran 60 hores en càpsules formatives grupals i 19,5 hores de mentoria personalitzada durant 4 mesos. En finalitzar aquest període formatiu, se seleccionaran els 4 millors projectes per accedir a la fase posterior del programa, en què les empreses o persones dissenyadores triades rebran assessorament personalitzat durant un període de 6 mesos (setembre 2021 – febrer 2022) per elaborar un pla de serveis ad hoc, que inclourà showroom de vendes i de comunicació i suport d’una agència de màrqueting digital.
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alçat la veu contra les condicions laborals que, asseguren, pateix el…
El Palau Municipal d’Esports de Cambrils romandrà totalment tancat al públic del 7 de juliol fins al 8 de setembre…
La circulació ferroviària està interrompuda entre Tarragona i Torredembarra a causa d'una incidència tècnica a la infraestructura. Renfe ha informat…
Més de 300 nens i nenes ja s’han inscrit al Stage d’Estiu 2025 del Golf Costa Daurada. L’aposta per un…
El Servei d’Ocupació d’Andorra participa per primera vegada a la Setmana franco-espanyola-andorrana, una iniciativa promoguda per France Travail (Regió d’Occitània)…
La Flama del Canigó arribarà a Sabadell la tarda de dilluns, 23 de juny, per obrir la celebració de la…
Esta web utiliza cookies.