Dimecres, 24 d'abril de 2024
És notícia

Mataró preveu un desajust de 8 MEUR al pressupost de 2021

L'Ajuntament estudia mesures d'estalvi i prepara unes noves ordenances que podrien afectar l'IBI i la brossa

L’impacte econòmic de la crisi de la covid-19 ha deixat molt malmeses les finances municipals arreu. En al cas de l’Ajuntament de Mataró, aquest any ja s’han fet ajustos pressupostaris per valor de 2,6 MEUR i per al 2021 es preveu un desajust que arriba als 8 MEUR. El govern municipal ha començat ja a estudiar la manera d’equilibrar els comptes i “una de les vies és la generació d’ingressos a través de l’increment de les ordenances”.

Segons ha detallat el regidor d’Administració i Bon Govern, Juan Carlos Jerez, la taxa de la brossa es pujarà “sí o sí” per fer front al nou contracte i també es planteja un augment de l’IBI. En paral·lel també es treballa en l’aplicació de mesures de racionalització per reduir la despesa municipal.

El pla de racionalització de l’Ajuntament de Mataró arriba almenys fins a l’any 2023, ja que es preveu que l’impacte econòmic de la pandèmia s’allargui “un parell d’anys més”. L’estratègia passa per prioritzar les activitats i serveis de l’Ajuntament, redimensionant-los i fent un control més exhaustiu dels costos.

En aquest sentit, l’atenció social bàsica i l’atenció a la infància i l’adolescència seran una prioritat. També hi haurà una dotació extraordinària per a la mesa de reconstrucció, amb més ajudes i bonificacions fiscals per a les famílies amb més dificultats per l’impacte dels ERTE i el tancament de negocis.

Per contra, s’estudiarà també si és sostenible continuar gestionant serveis que són competència d’altres administracions. Jerez explica que es parlarà amb la Generalitat per veure si es poden replantejar alguns serveis amb l’objectiu d’optimitzar-los i reduir-ne el cost, sobretot vinculats a l’educació, on l’Ajuntament no té competències.

A nivell intern, l’Ajuntament preveu impulsar mesures d’estalvi energètic que millorin la gestió dels equipaments, com el canvi de fanals per leds, així com la simplificació de l’organigrama municipal i l’optimització de la plantilla. En aquest sentit, l’Ajuntament segueix perseguint Bankia per reclamar l’antiga seu central, actualment en desús, per centralitzar serveis.

Pel que fa a la millora dels ingressos, l’augment d’impostos passa essencialment per l’augment de la taxa de la brossa, d’acord amb el nou contracte del servei que prepara l’Ajuntament. També s’estudia si tira endavant un augment “poc significatiu” de l’IBI. La proposta es presentarà divendres als grups de l’oposició i la setmana vinent es presentarà públicament.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La nova app Vicfires, un pas més per la digitalització de les Fires a Vic

Notícia següent

600 casos nous confirmats per PCR i 16 morts a Catalunya

Notícies relacionades