Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Mataró posa en marxa la recollida porta a porta a les urbanitzacions

Avatar photo

El nou servei s’engega el proper diumenge 30 d’octubre a totes les urbanitzacions ubicades fora del nucli urbà

El porta a porta a les urbanitzacions neix amb un doble objectiu: millorar la recollida selectiva i pujar el rati de reciclatge i, a la vegada, millorar també els punts d’abocament incontrolat que es generaven al voltant dels contenidors que hi havia fins ara. La recollida porta a porta s’implantarà a les urbanitzacions de Vallveric, Can Quirze, La Fornenca, Can Marquès, La Cornisa, Can Serra, Les Sureres i Can Vilardell, totes elles ubicades fora del nucli urbà.

Per lliurar els residus, els veïns i veïnes d’aquestes zones hauran d’utilitzar cubells i bosses homologats i identificats que són facilitats per l’Ajuntament. Durant el mes d’octubre s’estan celebrant reunions informatives adreçades als residents i s’han instal·lat punts informatius per lliurar els kits del porta a porta.

El primer dia de servei serà el diumenge 30 d’octubre, quan ja cal treure els residus a la porta de casa amb els nous cubells a partir de les 21 h. La recollida dels residus es fa entre les 5 h i les 13 h de l’endemà. Cada nit caldrà deixar la fracció dels residus que toca d’acord al següent calendari:

Dilluns: Vidre i Resta

Dimarts: Petites restes vegetals (en aquest cas cal treure-les abans de les 14 h)

Dimecres: Orgànica i Envasos

Dijous: No hi ha recollida

Divendres: Orgànica i Paper i cartró

Dissabte: No hi ha recollida

Diumenge: Orgànica i Envasos

Tot i que la fracció resta només es podrà treure els dilluns, el tèxtil sanitari (bolquers, compreses) es podrà deixar cada dia en una bossa a part amb un adhesiu identificatiu. Recollirà els residus un vehicle bicompartimentat, amb dos compartiments per recollir de forma separada les dues fraccions que toquin cada dia.

Durant els primers mesos del porta a porta es farà un seguiment acurat del servei per tal d’evitar i resoldre qualsevol dificultat que pugui sorgir. La ciutadania pot fer propostes compartides al portal Decidim o escriure un correu a [email protected].

Els veïns i veïnes podran utilitzar la nova app MataróNeta Connecta per, amb el seu codi usuari de la deixalleria, demanar material de recollida per la fracció vegetal, cubells o bosses quan les necessitin, i també enviar possibles incidències. També hi haurà un punt d’informació fixe sobre aquest porta a porta a l’edifici del Pericó.

Nous models innovadors de recollida selectiva

Mataró va engegar l’any passat el nou contracte del servei de recollida de residus, neteja viària i platges amb l’objectiu d’incrementar les xifres de reciclatge i la qualitat dels residus recollits, i millorar l’estat de neteja general de la ciutat. Amb el nou contracte, l’Ajuntament ha augmentat en 1,6 milions d’euros la despesa anual que destina als serveis de neteja i recollida de residus (s’ha passat de 10,2 a 11,8 milions), i la despesa per habitant destinada a aquests conceptes també ha crescut de 72,93 € per habitant i any (2020) a 92,72 € per habitant i any.

Fins ara ja s’han implantat models innovadors de recollida selectiva com la recollida a domicili de mobles i altres residus voluminosos, el porta a porta comercial, la recollida selectiva mòbil al Centre o el porta a porta a les urbanitzacions que s’inicia dissabte. Per posar en marxa aquests nous serveis i d’altres previstos l’Ajuntament va aconseguir un ajut de Compra Pública d’Innovació de l’Agència de Residus de Catalunya per valor de 3.479.949,82 €. L’ajut permetrà finançar prop del 50 % del cost total del projecte presentat (7.655.757,72 €).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Manresa inaugura un nou espai de dol perinatal al Cementiri

Notícia següent

Tàrrega recorda les víctimes de violència masclista amb un mural de gran format

Notícies relacionades