La Ciutat de Barcelona

La Nit del Comerç de l’Hospitalet homenatja establiments emblemàtics

Ahir va tenir lloc una nova edició de la Nit del Comerç de L’Hospitalet, la cita anual que premia i reconeix establiments comercials de la ciutat, en un acte presidit per l’alcaldessa, Núria Marín, i que va tenir lloc a partir de les 20.30 hores a l’Hotel SB Plaça Europa.

Enguany, s’ha volgut premiar els comerços emblemàtics de la ciutat amb l’objectiu de visibilitzar establiments singulars amb una trajectòria i un arrelament que contribueixen al dinamisme comercial i a la generació de vida als barris i districtes de la ciutat.

Durant la Nit, es va fer lliurament de 26 guardons, dividits en quatre categories i una menció especial.

La primera categoria, comerços amb història, va reconèixer tres comerços que, gràcies a la seva trajectòria i rellevància, han acabat tenint un paper important en el desenvolupament econòmic del territori i en el subconscient de la població hospitalenca actual i de diverses generacions. Són establiments que desenvolupen la seva activitat a la ciutat des de fa més de 60 anys.

Premiats:

  • Confecciones Falguera (Santa Eulàlia)
  • Peluquería Montserrat Gabriel (Santa Eulàlia)
  • Mascotas Florida (la Florida)

La segona, comerços amb patrimoni, va posar en relleu un comerç amb trets diferencials lligats a elements patrimonials, tant materials, com immaterials, vinculat al teixit social i cultural, i que, per tant, forma part de la identitat de L’Hospitalet.

Premiat:

  • Bar Porto Rico Coffee Club (el Centre)

La tercera, comerços amb identitat, va premiar sis comerços que, per les seves característiques, posen de manifest un model comercial i de negoci amb capacitat d’alinear-se amb els interessos de L’Hospitalet i els seus barris. Es tracta d’establiments que aporten identitat comercial a la ciutat de L’Hospitalet.

Premiats:

  • Chousa Mobiliari (la Florida)
  • Pintó Pell (la Florida)
  • Bar Córdoba (Pubilla Cases)
  • Bar Taver (Pubilla Cases)
  • Álvarez Joyeros (Pubilla Cases)
  • Restaurante La Flama (Bellvitge)

La quarta, comerços emblemàtics, va reconèixer deu establiments que compleixen els tres requisits anteriors.

Premiats:

  • Farmàcia Enric Sanfeliu Soto (el Centre)
  • Ferreteria Ustrell Hospitalet (el Centre)
  • Fustes Busquets Marés (el Centre)
  • Vidal Vallhonrat (el Centre)
  • Bodega Casa Bou (el Collblanc). No van poder assistir a l’acte d’entrega.
  • Conservas Llopart (el Collblanc)
  • Farmàcia Batllori-Bohera (el Collblanc)
  • Ferreteria Tormo (Collblanc)
  • Bar Serra (Santa Eulàlia)
  • Herbolari Camps (Santa Eulàlia)
  • Legumbres Cocidas Pesca Salada (la Florida)

A més, entre els comerços emblemàtics, el jurat va voler fer una menció especial a cinc comerços que s’han distingit al llarg dels anys per la seva implicació en el teixit comercial i de servei a la ciutadania.

Premiats:

  • Tintoreria Cal Muntané (el Centre)
  • Ganiveteria Soto (Collblanc)
  • Alabart Rellotgers (la Torrassa)
  • Venecianes Hospitalet (la Torrassa)
  • Òptica Colom (Bellvitge)

I finalment, durant l’acte, es va reconèixer els mercats municipals de la ciutat amb una menció especial, perquè han sabut mantenir el seu lloc en la nostra societat i han esdevingut un referent en productes de qualitat i proximitat. A més, amb aquest reconeixement, es vol premiar la seva capacitat de construir comunitat i ser uns autèntics centres neuràlgics dels barris.

El comerç de L’H fa Nadal. Sent la seva màgia 

Durant l’acte, la regidora de Participació i Relacions Ciutadanes, María Ángeles Sariñena, va presentar la campanya de Nadal en primícia als comerciants assistents a l’acte.

Enguany “El comerç de L’H fa Nadal. Sent la seva màgia” serà l’eslògan utilitzat a partir del 12 de desembre per fer promoció del comerç local, reivindicant el seu paper fonamental en aquesta època de l’any.

El projecte dels comerços emblemàtics 

El procés fins a arribar als 26 comerços guardonats va comptar amb la participació de la ciutadania. Durant el mes de setembre i octubre, es van presentar fins a 60 candidatures a comerços emblemàtics a través d’un formulari en línia.

Posteriorment, van ser avaluades per una comissió tècnica i, finalment va emetre el veredicte un jurat professional format per Iban Salvador, president de PIMEComerç Baix Llobregat – Hospitalet; Pròsper Puig, president de GremiCarn, i Josep Xorigué, de Focalizza, consultoria especialitzada en comerç.

Aquesta iniciativa segueix els objectius del Pla d’actuació municipal 2020-2023, que inclou l’elaboració d’una guia de comerços emblemàtics que es publicarà a la primavera. I també s’inclou en les mesures del Pacte de Ciutat 2020-2023 sobre el reconeixement de l’excel·lència a comerços, mercats i àrees comercials de proximitat.

Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Nova agressió a un funcionari del Centre Penitenciari Ponent de Lleida

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dissabte que un funcionari del Centre Penitenciari Ponent de…

5 hores fa

Albiach demana el vot als comuns per tenir “més trens i menys avions”

Comuns ha celebrat avui un acte al Prat de Llobregat on han participat la Portaveu…

5 hores fa

Més de 200 petits ciclistes omplen Encamp amb ‘l’Aprèn a rodar’

La plaça dels Arínsols d’Encamp s’ha omplert avui de gom a gom amb més de…

5 hores fa

Maten a trets un home al mig del carrer i a plena llum del dia a Barcelona

Un home ha mort a trets aquest dissabte a la tarda al mig del carrer…

6 hores fa

Puigdemont demana una mobilització massiva de l’independentisme el 12-M

El president Carles Puigdemont ha demanat una mobilització massiva per fer “esclatar” de vots l’independentisme…

6 hores fa

Una iniciativa de Barcelona, entre les 10 millors pràctiques europees en patrimoni cultural

L’hort medieval del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes ha estat seleccionat com una…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.