Primer dia d’obres a l’L1 del metro entre Santa Eulàlia i l’Hospital de Bellvitge

Els usuaris del tram afectat pel tall reconeixen que hauran de sortir més aviat de casa per arribar a la feina

Pla tancat d’un usuari de l’L1 del metro de Barcelona consultant les noves restriccions a la línia arran de les obres entre les estacions de Santa Eulàlia i Hospital de Bellvitge. ACN

Aquest dilluns han començat les obres a l’L1 del metro entre les estacions de Santa Eulàlia i l’Hospital de Bellvitge, uns treballs que s’allargaran fins al dissabte 29 d’agost per dur a terme una sèrie de millores a la infraestructura. Durant els pròxims dies, hi haurà un servei de bus llançadora entre els dos punts que pararà a totes les estacions del tram afectat amb el mateix horari de metro.

Tot i que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va emetre diversos comunicats durant els últims dies, la majoria dels usuaris habituals de la línia s’han assabentat de la modificació del servei avui mateix. “Ens ha agafat desprevinguts”, reconeix l’Angie Rodríguez, una usuària que es desplaça habitualment des de l’Hospitalet fins a Glòries.

En la mateixa línia s’han expressat la resta de passatgers entrevistats aquest dilluns per l’ACN. “La sorpresa ha estat total, perquè ahir al vespre no vaig trobar cap avís ni cap rètol”, comenta el Josep Fernández, un veí del barri que avui havia d’agafar el metro per tornar a casa.

L’Aida Badosa, usuària diària de la línia, va conèixer les afectacions el passat divendres després de parlar amb un company de feina. “Ho vaig saber de casualitat, però també he vist que està avisat a tots els metros”, comenta. Per altra banda, explica que les obres l’obligaran a sortir entre un quart d’hora i mitja hora més aviat de casa per arribar puntual a la feina. “Avui arribaré un pèl tard perquè no recordava els canvis; les obres fan que el trajecte sigui més llarg”, afegeix.

Per evitar confusions, TMB ha col·locat informadors a les diferents estacions afectades –abans i durant els primers dies d’afectacions- per orientar als ciutadans sobre els millors recorreguts alternatius. Tot i que el personal de TMB reconeix que encara hi ha molta gent que desconeix la situació, també apunten que els afectats són “molt comprensius” i destaquen que no hi ha hagut cap incidència durant la primera jornada d’obres.

Una actuació de 4,6 milions d’euros

Els treballs a l’L1 del metro de Barcelona afecten un tram de 5,5 quilòmetres i un total de set estacions. Es tracta de l’Hospital de Bellvitge, Avinguda Carrilet, Rambla Just Oliveras, Can Serra, Florida i Torrassa. Pel que fa a l’estació de Santa Eulàlia, serà la terminal provisional de línia.

La suspensió del servei permetrà renovar la via en diferents trams, amb una longitud total de 1.800 metres. Per altra banda s’actualitzarà el sistema de drenatge en un tram de 500 metres. L’actuació també inclou la renovació de dos aparells de via, la instal·lació d’un nou aparell a Florida i l’actualització de dos enclavaments de senyalització ferroviària. El pressupost total de les actuacions és de 4,6 MEUR.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Policia Local de Roses comissa més de 3.500 articles del ‘top manta’

Notícia següent

Sarral clou una Festa Major viscuda amb gran participació i col·laboració ciutadanes

Notícies relacionades