Gavà presenta un Pla Estratègic de Turisme amb 24 accions

L'objectiu del consistori és impulsar un model turístic basat en la qualitat i en la sostenibilitat

13 de juny de 2025 a les 18:28h

L’Ajuntament de Gavà ha reactivat el Pla Estratègic de Turisme que ha de posicionar la ciutat com a destinació turística. L’alcaldessa Gemma Badia ha presidit la presentació d’aquesta estratègia davant els diferents actors que han de fer possible el desplegament d’un model turístic basat en la qualitat i en la sostenibilitat, en consonància amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

El full de ruta es concreta en un pla amb 24 accions a desenvolupar en els pròxims cinc anys que, segons Badia, “està totalment alineat amb el nostre model de ciutat, basat en la sostenibilitat, l’equilibri i la preservació del nostre patrimoni, divers i de gran riquesa natural, històrica, cultural i social. A partir d’aquí, amb les diferents accions a desenvolupar hem d’aconseguir, respectant aquest model i la sostenibilitat, promocionar la ciutat”.

L’alcaldessa ha afegit que “el turisme i el sector econòmic que se’n deriva han de respectar aquestes premisses i això és del tot compatible amb l’impuls i la dinamització d’un sector que volem que guanyi pes en la nostra economia i que la riquesa que generi reverteixi en el conjunt de la ciutadania”.

L’objectiu és configurar d’experiències úniques i diferencials de Gavà, que generin fluxos de visitants i turistes que dinamitzin les ofertes de turisme, comerç i agroalimentació. Segons Badia “el que volem és donar a conèixer Gavàmés enllà del turisme de platja o certes activitats anuals que es fan a la ciutat. Gavà té molt patrimoni per conèixer, molta capacitat de créixer. El Pla de Turisme ha d’ajudar a promocionar tot el que la ciutat ofereix”.

L’alcaldessa ha posat en relleu que l’èxit d’aquest projecte passar per continuar amb el treball col·laboratiu. En aquest sentit, ha agraït la implicació de les més de 100 persones (representants del comerç i la restauració, productors, elaboradors, empreses d’allotjament, agències de viatges, empreses d’oci i activitats, teixit associatiu i personal polític i tècnic de l’Ajuntament) que han fet possible la definició d’aquest projecte. També les ha encoratjat a seguir treballant plegades. “Per arribar a bon port, també és indispensable assolir fórmules efectives de gestió que potenciant la comunicació i la col·laboració pública privada. Tothom hi compta per situar Gavà en el mapa turístic català”, ha afirmat.

Accions per promocionar els atractius turístics de Gavà

Per assolir aquest projecte turístic de qualitat i que atragui un públic sensible amb la sostenibilitat, s’ha definit un pla d’acció que s’articula en tres grans eixos:

  • Gestió de l’activitat turística: es treballarà a aconseguir nous certificats turístics com ara el de turisme familiar o de destí turístic intel·ligent així com la creació d’un Sistema d’Informació Turística Local.
  • Millora del producte i l’experiència: entre les accions a desenvolupar destaca la dinamització de l’oferta comercial, la millora de l’accessibilitat i la mobilitat turística i la potenciació de l’oferta cultural històrica i patrimonial de Gavà.
  • Promoció i comercialització: potenciar la promoció dels principals esdeveniments que es viuen a la ciutat (Sakura Fest, Festival de Titelles, Fira d’Espàrrecs i les festes majors de Sant Pere i Sant Nicasi, Nadal i Reis entre altres).

El pla recull els trets diferencials de Gavà com a destinació turística: el seu patrimoni natural (platges, espais naturals amb gran biodiversitat com el Delta del Llobregat i el Parc del Garraf, així com el parc agrari) i els seus equipaments esportius; l’aposta per la sostenibilitat i la qualitat (compromís Biosphere, Bandera blava i Ecoplayas i la Q de qualitat turística); i la implicació dels agents vinculats al turisme com ara associacions comercials, culturals i veïnals.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit