El Centre de Gestió Ferroportuari del Port de Barcelona celebra el seu desè aniversari

El 23 de juny de l’any 2011 va entrar en servei el Centre de Gestió Ferroportuari del Port de Barcelona. Aquest s’encarrega de gestionar des d’un sol punt tots els moviments ferroviaris que es produeixen al Port, com són l’entrada i sortida dels combois al recinte portuari i a les terminals, la coordinació de les operatives amb les terminals ferroviàries o l’assignació dels slots a cada operador.
El Centre es va crear ara fa 10 anys amb l’objectiu d’establir un marc de relació estable, transparent i fiable amb els diferents implicats en les operatives ferroviàries al Port: les administracions (ADIF, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Autoritat Portuària) i els operadors públics i privats (operadors logístics, terminals portuàries, etc.). En conseqüència, entre les primeres fites assolides pel Centre de Gestió Ferroportuari destaca l’establiment d’una finestreta única, a través de la qual es comuniquen tots aquests actors ferroviaris, que ha facilitat la coordinació entre les empreses ferroviàries i les terminals portuàries, millorant de forma substancial l’agilitat a l’hora de carregar o descarregar els trens al Port.
El Centre de Gestió Ferroportuari també ha proporcionat informació constant i detallada sobre el funcionament del complex ferroportuari del Port, sobre la qual s’han pogut prendre decisions per a corregir els problemes que poguessin aparèixer i, d’aquesta manera, optimitzar la capacitat i eficiència de la infraestructura i els mitjans ferroviaris al Port de Barcelona. Des de la creació del Centre de Gestió Ferroportuari, la quota ferroviària al Port no ha parat de créixer, situant-se en un 15% dels contenidors i un 42% dels vehicles durant l’exercici passat, un percentatge que ha continuat creixent durant els quatre primers mesos del 2021.
L’existència del Centre de Gestió Ferroportuari ha posat la base pel desenvolupament de les diferents iniciatives que s’han posat en marxa al Port en aquest àmbit. En aquest sentit, el passat 28 d’abril el Consell d’Administració va aprovar el Pla d’Actuació Estratègic per augmentar la capacitat ferroviària al Port de Barcelona. Es tracta d’un pla d’actuació per etapes que ha de permetre assegurar l’increment de tràfics ferroviaris amb les infraestructures actuals, facilitant així que el Port de Barcelona pugui seguir avançant en el foment de la intermodalitat i es potenciï el seu paper com a node logístic del nord-est peninsular i del sud d’Europa.
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Entitats, partits polítics i col·lectius presents a la Diada de Sant Jordi de Lleida

Diferents entitats, partits polítics de l'Ajuntament de Lleida i col·lectius de la ciutat també s'han deixat veure, una vegada més,…

18 minuts fa

Petons de tinta i carícies de pètal: Sant Jordi en estat pur

El sol d’avui ha sortit amb una intenció clara: fer de Sant Jordi una jornada per recordar. I ho ha…

18 minuts fa

Una gran companyia telefònica acomiada 609 treballadors per pèrdues milionàries

MasOrange ha arribat a un acord amb els sindicats per a acomiadar 609 persones a causa de les greus pèrdues…

30 minuts fa

Els centres cívics de Reus acullen activitats solidàries per Sant Jordi

Un any més, amb motiu de Sant Jordi, l'Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials de l'Ajuntament de…

52 minuts fa

La Cantada de Sant Jordi de Vila-seca acull més de 400 alumnes i professors

Aquest dimecres s’ha celebrat la tradicional Cantada de Sant Jordi al Celler de Vila-seca. Un acte que, com cada any…

1 hora fa

El Baix Llobregat viu un Sant Jordi multitudinari ple de roses i llibres

Els carrers i places dels municipis del Baix Llobregat s’han tornat a omplir de llibres i roses en un Sant…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.