Els programes de suport educatiu “Èxit. Acompanyament Educatiu”, “Speak up” i “Tangram“, promoguts pel Consorci d’Educació de Barcelona, reprenen les activitats extraescolars aquest mes de gener amb els objectius de consolidar aprenentatges i hàbits de treball, empoderar l’alumnat i les famílies, i millorar les competències lingüístiques. Els programes s’adrecen a l’alumnat de zones educatives amb més infants i adolescents en situació de vulnerabilitat .
Enguany s’incrementa el nombre de centres i passa dels 53 del curs passat (31 centres de primària i 22 de secundària) a 92 de l’actual (60 de primària i 32 de secundària). En total seran 2.560 alumnes els que en prendran part. El pressupost total pel curs 2021-2022 pels tres programes és 1.033.496,26 € finançats per l’Ajuntament de Barcelona. En endavant, els tres programes municipals s’emmarquen dins l’Estratègia Cap a una política de tardes en barris educadors que té per objectiu garantir un mínim de dues tardes amb activitats extraescolars diverses (esports, arts, suport educatiu…), assequibles, de qualitat i de barri per reduir les desigualtats en les oportunitats educatives més enllà del temps escolar.
Una altra novetat és la incorporació de la Fundació Pere Tarrés que s’encarregarà d’avaluar i fer el seguiment dels programes. A més a més, es professionalitzen els perfils professionals que hi participen, ja que la Fundació Pere Tarrés contracta els amics grans, great friends, mentors i coordinadors dels programes.
La formació dels perfils professionals per iniciar els programes als centres va a càrrec de la Fundació Empieza por Educar, que porta 10 anys treballant per l’equitat educativa i el desenvolupament professional en favor de la igualtat d’oportunitats per tots els infants i que col·labora amb entitats i serveis a nivell nacional i internacional.
Èxit. Acompanyament Educatiu
El programa Èxit ofereix reforç escolar i acompanyament educatiu en horari extraescolar a l’alumnat de 5è i 6è de primària i de secundària (de 1r a 4t d’ESO). L’objectiu és que consolidi els seus aprenentatges, els seus hàbits de treball i ajudar en la transició de primària a secundària. El programa s’organitza al voltant d’un institut o institut escola i les seves escoles adscrites, a demanda dels equips directius que presenten una sol·licitud per participar-hi.
Les sessions tenen lloc a les aules de l’institut dues tardes a la setmana, en sessions d ‘una hora i mitja. Hi prenen molt protagonisme els amics@grans, que exerceixen la tasca de caire formatiu en una relació amb l’alumne que contribueix a establir llaços de confiança i un model de referència positiu, repercutint així en l’aprenentatge i els resultats acadèmics de l’alumne.
El programa va començar el curs 2005-2006 amb 850 alumnes en 66 centres i enguany, en la que serà la seva 16a edició, hi participen 1.770 alumnes de 92 centres.
Speak Up
Un programa que treballa per a la millora de la competència lingüística oral en llengua anglesa i que es desenvolupa en els centres d’educació secundària, dues tardes a la setmana. Pretén impulsar, millorar, modelar i sofisticar la fluïdesa oral en llengua anglesa i compta amb la implicació de tutors dels centres, a més del suport dels coneguts com a great friends. Les propostes que es presenten a l’alumnat es complementen amb les tasques que fan durant l’horari lectiu.
El programa s’adreça també a l’alumnat en situació de vulnerabilitat i compta amb el suport de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) Drassanes, que realitza el suport i modelatge als Great Friends que també reben sessions d’assessorament i formació.
Aquest programa va iniciar-se el curs 2017-2018 amb 560 alumnes de 28 instituts i en l’edició del curs 2021-2022 hi participen 640 alumnes de 32 instituts i instituts escola.
Tangram
El programa Tangram és un projecte d’acompanyament i empoderament educatiu a infants i les seves famílies per promoure l’èxit escolar en educació primària, principalment de 1r i 2n. Es tracta de poder acostar i donar a conèixer a les famílies la cultura escolar dels centres educatius de la ciutat.
És una activitat que es realitza fora de l’horari lectiu i compta amb la figura d’un mentor/a que fa sessions d’una hora i mitja amb l’alumnat un dia a la setmana en parelles de dos, i els divendres sessions grupals amb els alumnes i les seves famílies. Unes famílies que reben suport individualment sobre temes relacionats amb el propi infant, l’escola i els recursos del territori destinats als infants i les famílies. L’objectiu es establir un vincle i suport emocional amb l’infant, treballar les competències bàsiques de lectoescriptura i comprensió lectora a través del joc, d’eines visuals i manipulatives i l’aproximació educativa a tot allò que té a veure amb l’escola i el foraescola.
Va iniciar-se el curs 2017-2018 amb 32 alumnes de 4 centres i en l’edició d’enguany hi participen 150 alumnes i 15 centres.
Els Mossos d’Esquadra han desmantellat una plantació interior de marihuana en dues naus industrials contigües…
Protecció Civil ha activat aquest divendres a la tarda la fase d'alerta del Pla especial…
Un agent de la Guàrdia Civil ha mort aquest divendres després de precipitar-se diversos metres…
Els salaris de la Guàrdia Urbana de Tarragona suposen un 25% de les despeses salarials…
Centenars de persones desplaçades des del Baix Camp han omplert el pavelló d’Argelers per visitar…
El Partit Popular promet 50.000 habitatges públics en sòl públic durant els pròxims quatre anys…
Esta web utiliza cookies.